یک منبع دیپلماتیک: آژانس بسیار خوش بین است/ ایران می تواند به پروتکل الحاقی بپیوندد

گردآوری شده توسط گروه وب گردی ممتاز نیوز

یک منبع دیپلماتیک آشنا به مذاکرات جمهوری اسلامی با آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد ایران با پیوستن به پروتکل الحاقی و موافقتنامه پادمان های آژانس بین المللی انرژی اتمی ، می تواند دسترسی کارشناسان آژانس را به تاسیسات هسته ای خود فراهم کند.

به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، این منبع افزود تیم جدید ایران درمورد سند مربوط به مدالیته یا چگونگی دسترسی بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی به تاسیسات هسته ای این کشور که یک سال و نیم پیش تهیه شد بسیار محتاط می باشند.

این منبع دیپلماتیک مدعی شد: “دسترسی بازرسان از طریق پیوستن به پروتکل الحاقی و موافقتنامه پادمان های آژانس بین المللی انرژی اتمی امکانپذیر خواهد بود که می تواند شرایط بازرسی ها را مشخص کند. ایران می تواند به مفاد پروتکل الحاقی بپیوندد. اکنون ایرانی ها می توانند نشان دهند که مایل به بررسی این گزینه می باشند
وی در مورد نتایج رایزنی های کارشناسان آژانس بین المللی انرژی اتمی با هیئت ایرانی که ۲۷ سپتامبر در وین برگزار شد و دو طرف موافقت کردند بار دیگر ۲۸ اکتبر مذاکراتی واقعی را برگزار کنند ، تصریح کرد: آژانس بسیار خوش بین است و همه جو سازنده و خوب این مذاکرات را مد نظر دارند.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.