احتمال کاهش قیمت خودروهای تجاری

این خبر امروز شنبه ۶ آبان در پورتال خبری ممتاز نیوز از منبع ذکر شده در انتهای خبر، بازنشر گردیده است

احتمال کاهش قیمت خودروهای تجاری

عصر خودرو : iبه نقل از مدیر فروش آریا دیزل تصمیم اخیر مبنی بر تخصیص ارز مبادله‌ای iبه واردات خودروهای تجاری مورد استفاده در سیستم حمل و نقل عمومی سبب کاهش قیمت این محصولات در بازار خواهد شد.

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از عصرخودرو iبه نقل از ایسنا مصطفی ممقانی اظهار نمود: در چند ماهه اخیر iبه دنبال نوسانات نرخ ارز و تخصیص نیافتن مناسب آن iبه تولید‌کنندگان و وارد‌کنندگان خودروهای تجاری، قیمت این محصولات افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه کامیونی که قیمت آن ۲۰۰ میلیون تومان بود در حال حاضر iبه ۳۲۰ میلیون تومان رسیده است، اظهار نمود: در حال حاضر در بازار این محصولات تنها تعداد محدودی کامیون‌ چینی عرضه می‌شود که قیمت آن‌ها نیز iبه سبب عدم عرضه کامیون‌های اروپایی افزایش شدید و غیر واقعی داشته است.
مدیر فروش آریا دیزل ادامه داد: در این شرایط درصورت تخصیص ارز مبادله‌ای iبه واردات کامیون و خودروهای سیستم حمل‌ و نقل عمومی شاهد iبهبود وضعیت عرضه این محصولات در بازار و کاهش میانگین ۲۰ درصدی قیمت خودروهای تجاری خواهیم بود.
وی افزود: در وضعیت فعلی شرایط واردات خودروهای تجاری مورد استفاده در سیستم حمل و نقل عمومی باید تسهیل شود iبه عنوان مثال برای محصولاتی که در سال‌های اخیر مجوز واردات داشته‌اند، مجوز دوباره‌ای از سازمان استاندارد، محیط زیست و شرکت iبهینه‌سازی مصرف سوخت طلب نشود زیرا این کار سبب افزایش مدت وقت و iبها‌های واردات می‌شود.
ممقانی تصریح نمود: همچنین در حال حاضر با توجه iبه بعضی شرایط داخلی و خارجی، ارتقاء استاندارد آلایندگی محصولات تجاری iبه یورو ۴ iبه صلاح نمی باش بنابراین iبهتر است این کار iبه شرایط iبهتری موکول شود.

شنبه ۶ آبان   ۲:۲۸

منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.