احداث بیش از ۲۵۰ هزار واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد امام (ره)

‘قادر صمدی ‘ با بیان اینکه مسکن یکی از مهمترین نیازهای مردم بویژه مددجویان به عنوان اقشار محروم و آسیب پذیر جامعه است، گفت: مسکن باید به عنوان سرپناهی امن و مطمئن و خانه ای کاملا مقاوم در زمان حوادث باشد تا مشکلی برای ساکنان آن ایجاد نشود.

وی با اشاره به طرح مقاوم سازی و بهسازی مسکن روستایی ، افزود : این طرح از سوی دولت اجرا و تسهیلات بانکی ارزان قیمت در اختیار مردم و بویژه مددجویان کمیته امداد امام(ره) قرار داده شد.

مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: در سال ۹۰، بیش از ۴۲ هزار واحد مسکونی برای مددجویان در قالب مقاوم سازی، احداث و خرید تامین شده که از این تعداد ۲۸ هزار واحد روستایی و بیش از ۱۴ هزار واحد شهری است.

صمدی با بیان اینکه اولویت بندی نیاز مددجویان در بخش مسکن توسط حوزه حمایت و سلامت کمیته امداد امام(ره) مشخص می شود، عنوان کرد: دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز بر اساس این اولویت ها نسبت به احداث و تامین مسکن مددجویان ورود پیدا می کند؛ اما به طور کلی به ترتیب ایتام، مناطق محروم کشور، مددجویان پرعائله و فاقد سرپرست و در نهایت مددجویان یک تا دو نفره در اولویت قرار دارند.

وی با بیان اینکه در کل کشور نیاز به حدود ۲۶۰ هزار واحد مسکونی دیگر وجود دارد، خاطر نشان کرد: امید است با برنامه ریزی صورت گرفته بتوانیم در سالهای آینده این نیاز اساسی مسکن را که در سبد خانوارها نقش ویژه ای دارد، تامین کنیم که این مهم با همکاری سازمانها، خیرین و مشارکتهای مردمی و با تامین منابع مالی قابل اقدام خواهد بود.

اجتمام**۹۱۳۴ ** ۱۵۶۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۵۸۶۲۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.