احساس تنهایی در سالمندان سبب بی اشتهایی می شود

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

احساس تنهایی سالمندان سبب بی اشتهایی آنان می شود و iبهتر است سالمندان تا حد امکان غذا را درکنار اعضای خانواده و یا دوستان خود صرف کنند.

به گزارش تفسیری گروه علمی،‌ پزشکی باشگاه خبرنگاران iبه نقل از وبدا؛ دکتر پریسا ترابی کارشناس دفتر iبهبود تغذیه جامعه وزارت iبهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت وگو با خبرنگار وب دا، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: iبهتر است سالمندان تا حد امکان غذا را درکنار اعضای خانواده و یا دوستان خود صرف کنند و با سایر دوستان هم سن خود گروهی را تشکیل دهند و غذای خود را iبه شکل دوره ای در کنار هم صرف کنند.

وی توصیه کرد: در سالمندان مبتلا iبه سوء تغذیه لازم است از غذاهای پر انرژی و پر پروتئین استفاده شود برای افزایش انرژی و پروتئین غذاهای سالمندان می توان کمی پودر شیر خشک  iبه غذاهایی مانند شیر ، ماست ، سوپ  یا فرنی اضافه کرد.

دکتر ترابی افزود: از iبهترین توصیه ها برای مقوی و مغذی کردن غذا، اضافه کردن غلات جوانه زده (جوانه گندم، ماش یا عدس) و یا پودر غلات جوانه زده در برنامه غذایی است مصرف جوانه غلات، انرژی و پروتئین غذا را افزایش می دهد.

وی با بیان این که گاهی احساس تنهایی سبب بی اشتهایی می شود، گفت: ممکن است تنهایی مانع شود که سالمندان غذا را  فقط برای خودشان تهیه و طبخ کنند و شاید غذاها iبه نظر خیلی بی مزه و یا حتی بدمزه iبه نظر برسند این مشکل ممکن است از عوارض داروهایی که مصرف می کنند یا iبه سبب بالا رفتن سن و یا کم شدن طبیعی حس ذائقه باشد.

این متخصص تغذیه توصیه کرد: با افزودن انواع ادویه، چاشنی های گیاهی و آب لیمو iبه غذایتان، طعم غذا را مطلوب تر کنید تا اشتهایتان برای غذا تحریک شود ولی از اضافه کردن نمک برای طعم دار کردن غذا پرهیز کنید./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.