احمدی نژاد:خدمتگزاری به ملت سربلند و عزتمند ایران بالاترین افتخار عالم است

دوشنبه ۲۵ اردیبهشت – ۱۰:۴۰:۰۴ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – رییس‌جمهور ملت ایران را بهترین و سربلندترین ملت در طول تاریخ برشمرد و اظهار داشت:‌ خدمت به ملت ایران بالاترین افتخار عالم بوده و خادمان مردم بر خود می‌بالند که قطره‌ای از دریای بیکران ملت ایران هستند.
به گزارش خبرگزاری آریا ، محمود احمدی‌نژاد شامگاه یکشنبه در جریان برنامه‌های سفر به استان خراسان رضوی و در مراسم پاسداشت یکصدمین سفر استانی هیات دولت، با بیان اینکه برگزاری سفرهای استانی در حقیقت نوعی از انجام وظیفه دولتمردان نسبت به مردم است، ‌به تجلیل از چند نفر از خادمان این سفرها اشاره و خاطر نشان کرد: عده خیلی زیادی برای برگزاری این سفرها تلاش کرده و زحمت کشیده‌اند و بنده کوچکترین خدمتگزار در بین این جمع بزرگ خدمتگزاران به ملت ایران هستم؛ همه این خدمتگزاران براساس این باور که اصل حکومت متعلق به مردم است کار و تلاش می‌کنند و خود را نوکر و خادم این ملت می‌دانند.
احمدی‌نژاد با بیان اینکه اعتقاد خدمتگزاران مردم در دولت به این اصل که حکومت متعلق به مردم است، تنها شعاری نبوده بلکه از عمق دل و جانشان نشأت می گیرد، گفت: اعتقاد ما این است که اگر کسی عاشق مردم نباشد نمی‌تواند به آنها خدمت کند و در عرصه حکومت تنظیم‌کننده رابطه خود با مردم را تنها عشق ورزی به مردم دانسته و یقین داریم که اگر دلی خالی از عشق شود بلافاصله انسان را از انسانیت تهی کرده و دیگر مجال برقراری رابطه انسانی با دیگران را به او نخواهد داد.
رییس جمهور با بیان اینکه سخن گفتن از ملت ایران به عنوان بهترین ملت جهان به معنای نژادپرستی و یا از روی تعصبات قومی نبود و در واقع بیان یک حقیقت و واقعیت جاری در تاریخ است، گفت: اگر ملت‌های عالم را با هم مقایسه کنیم، هیچ ملتی پاک‌تر، صمیمی‌تر، شجاع‌تر، انسانی‌تر و آرمانی‌تر از ملت ایران پیدا نخواهیم کرد. و این از نعمات خدای متعال است که ما را جزئی از این ملت قرار داده است.
رییس جمهور با تأکید بر اینکه ما همواره بر ایرانی بودن و ایرانی ماندن خود افتخار می کنیم، اظهار داشت برخی تصور می‌کنند که اگر بناست ارزش‌های الهی در جامعه ای برپا شده و حکومت دینی مستقر شود دیگر حرکت همکاری و همراهی مردم اهمیتی نخواهد داشت و این در حالی است که این باور با هر توجیهی ارائه شود اشتباه است.
وی با تأکید بر اینکه ما به عشق خود نسبت به ملت ایران افتخار می‌کنیم و حاضر نیستیم آن را با هیچ چیز با ارزشی در دنیا معاوضه کنیم، گفت: عشق به ملت ایران در نزد خادمان مردم عشقی الهی محسوب می شود و این سخن به هیچ وجه تبلیغاتی یا جناحی نیست.
احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ارزش‌های الهی زمانی در جامعه مستقر می‌شوند که مردم آزادانه آنها را انتخاب کرده و بخواهند، تصریح کرد: یک انتخاب زمانی ارزشمند و تاثیر گذار است که آگاهانه و از روی اختیار باشد؛ همان گونه که پیامبر گرامی اسلام(ص) و امیرالمؤمنین(ع) با تحمل سختی های بسیار به حق انتخاب مردم احترام گذاشته و هرگز به دنبال تحمیل اراده خود بر آنها نبودند.
رییس‌جمهور با اشاره به اینکه عدالت نیز در جامعه زمانی محقق می‌‌شود که مردم آن را مطالبه کنند، گفت: اراده و خواست مردم موضوعی نمایشی نیست بلکه مردم به معنای حقیقی مالک و صاحب امور کشور هستند و این برخلاف نگاه عده ای است که تنها در سخنان و شعارهای خود نامی از مردم بر زبان آورده و در عمل برای نقش و جایگاه مردم اهمیتی قائل نیستند.
احمدی نژاد با بیان اینکه اراده و خواست مردم از نگاه اسلام در حکومت اصالت داشته و رای مردم و انتخابات مهم، موثر و تعیین‌کننده بوده و حرکتی ظاهری نیست، اظهار داشت: اگر چه در غرب از احترام به رای مردم سخن گفته می‌شود اما در حقیقت همه امور را سرمایه‌سالاران سامان می‌دهند و رای و اراده مردم به هیچ وجه در آنجا حاکم نمی‌شود.
رییس جمهور افزود: در فرهنگ، آموزه‌ها و اعتقادات اسلام این اراده مردم است که باید حاکم شود و زمانی این امر پسندیده و زیبا خواهد بود که خواست و اراده مردم در مسیر عدالت و توحید قرار گیرد.
احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه انتخاب آزادانه حق همه ملت‌هاست و ملت ایران شایسته‌ترین ملت‌ها برای برخورداری از این حق است، تصریح کرد: هیچ مورد و مصداقی در تاریخ ثبت نشده که اگر روح جمعی ملت ایران تصمیمی گرفته باشد، آن انتخاب غلط بوده و یا برخلاف منافع ملت باشد و همواره اراده جمعی و تصمیمات همگانی ملت ایران در راستای توحید، عدالت، پاکی و آزادمنشی بوده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور محمد وردی صفت، شیرین هوشیاری پسر نوجوان بوشهری و دختر نوجوان اهل فارس در مراسم پاسداشت صدمین سفر استانی هیات دولت افزود: از روزی که در یکی از سفرهای دور دوم سفرهای استانی دولت شیرین را دیدم که پدرش به تازگی شهید شده بود، چشمان اشکبار او همواره مقابل من است و تاثیر نگاه مظلومانه، اشک‌ها، کلمات و صفا و صمیمیت و پاکی این دختر با هیچ چیز دیگری برایم قابل تغییر و مقایسه نیست.
رییس‌جمهور اظهار داشت: همچنین محمد، نوجوان بوشهری را که در سفر به استان بوشهر ملاقات کردم هیچگاه از یاد نمی‌برم چرا که زمانی که او را دیدم با وجود آنکه کفش به پا نداشت سخنی از نیازهای شخصی‌اش به میان نیاورد، بلکه با سخنانی بسیار اثرگذار از نیازهای مدرسه‌‌ و محله‌اش گفت و ملتی که کودکان کم سن و سال آنها از چنین سطحی از فهم برخوردارند، مایه افتخار بوده و نوکری برای آنها بالاترین افتخار عالم است.
احمدی‌نژاد با اشاره به سفرهای متعدد خود به دیگر کشورهای جهان، تصریح کرد: گروهی که سفرهای استانی را سازماندهی می‌کنند به جرأت تنها گروهی هستند که تمامی نقاط ایران را از نزدیک دیده‌اند و بنده به عنوان یکی از اعضای این گروه وقتی ایران را با دیگر کشورها مقایسه می‌کنم به این نتیجه می‌رسم که حقیقتاً خداوند ایران را خلق کرده و در طول تاریخ به پیش برده تا مأموریت الهی را در جهان عملیاتی کند.
رییس‌جمهور با اشاره به اینکه خداوند ایران را در بهترین موقعیت جغرافیایی عالم خلق کرده و بهترین منابع و امکانات را در آن قرار داده است، خاطر نشان کرد: خدای متعال بهترین ملت عالم را در سرزمین ایران قرار داده که تاکنون توانسته اند بزرگانی چون ابن‌سینا، ابوریحان بیرونی، خواجه‌نصیر الدین طوسی و امثال آنان را در دامان خود تربیت کنند؛ همه این نعمت‌ها نشان دهنده آنست که یک ماموریت بزرگ بر عهده این ملت قرار داده شده است.
احمدی‌نژاد با بیان اینکه امروز مردم جهان از وضع موجود دنیا ناراضی بوده و در اندیشه تغییر به سر می برند و به شخصیت‌ها، احزاب و مدعیان اطراف خود امید و اعتباری ندارند، گفت: امروز نگاه و امید سایر ملت‌ها برای ساختن آینده ای مطلوب به سرعت در حال گردش و تمرکز به سوی ملت ایران است چرا که ملت ایران و قدرت اثرگذاری، اندیشه و فرهنگ این ملت امید به ایجاد تغییر را در جهان ایجاد کرده و این موضوع مهمی است که ذهن بسیاری از مردم جهان را به خود مشغول کرده است.
رییس‌جمهور در ادامه با بیان اینکه البته در داخل ایران مشکلات زیادی وجود دارد و ابتدا باید در این سرزمین عدالت و آزادی واقعی را مستقر کنیم تا کرامت و حریت انسان‌ها احیاء شود، تصریح کرد: امروز جهان نیازمند راه و منش جدیدی بوده و تنها ملتی که می‌تواند پاسخی درست، سازنده و اثربخش به این نیاز ملت‌ها بدهد، ملت پرافتخار ایران است.
احمدی‌نژاد در پایان تأکید کرد تا آخرین لحظه حضورمان در عرصه خدمت، بر عهدمان با مردم پایدار هستیم و سفرهای استانی با همین قوت برقرار و پایدار خواهند بود.
در این مراسم و پیش از سخنان رییس جمهور، مهدی غضنفری، وزیر صنعت، معدن و تجارت در سخنانی با بیان اینکه سفرهای استانی زمینه حضور مسئولان و عالیترین مقامات اجرایی کشور را در جای جای مناطق و شهرستان‌های کشور به منظور آشنایی بیشتر مسئولان با دردهای مردم و ارائه راهکارهای مناسب در جهت رفع مشکلات و موانع فراهم کرد، گفت: همزمان با صدمین سفر استانی رییس‌جمهور ۴ هزار و ۳۳۴ پروژه در سراسر کشور به صورت همزمان افتتاح می‌شود.
بختیاری وزیر دادگستری نیز در این مراسم با بیان اینکه دولت نهم و دهم در کنار ابتکار مهم سفرهای استانی و توجه به تمامی نقاط کشور در جهت بسط عدالت و مهرورزی، توجه ویژه ای به مقوله زندان‌ها و زندانیان داشته و اقدام خداپسندانه آزادی زندانیان دارای جرایم مالی غیرعمد و غیرکلاهبرداری به عنوان یک سنت حسنه در این سفرها پایدار شد، اظهار داشت: در مجموع سه دور سفر استانی رییس جمهور و هیات دولت بدون احتساب تهران، چهار هزار و ۸۲۹ نفر از زندانیان جرایم مالی غیرعمد با اعتباری بالغ بر ۵۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است.
وی با اشاره به اینکه تعداد زندانیان آزاد شده در دور دوم سفرهای استانی در ۲۳ استان یک هزار و ۵۶۵ نفر، در دور سوم سفرها در ۲۹ استان بدون احتساب تهران، دو هزار و ۸۲۶ نفر بوده و در دور چهارم سفرهای استانی نیز تاکنون ۴۲۸ زندانی جرائم مالی غیر عمد در ۹ استان آزاد شده اند، گفت: همزمان با یکصدمین سفر استانی دولت نیز ۵ هزار زندانی جرایم مالی غیر عمد با اختصاص مبلغ ۸۰ میلیارد ریال در کشور آزاد و به آغوش خانواده های خود بازمی گردند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۱۴۱۰۴۰۰۴۸۵۲


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.