احمدی‌نژاد: پیشرفت صنایع دفاعی را برای کشورگشایی نمی‌خواهیم/صنعت دفاعی ایران از یک حقیقت و ارزش بالای انسانی دفاع می‌کند

به گزارش خبرآنلاین محمود احمدی‌نژاد پس از رونمایی از شش دستاورد صنایع دفاعی کشور طی سخنانی در پاسخ به این سوال که چرا به صنایع دفاعی اهمیت می‌دهیم و چرا باید بخش عمده‌ای از توان کشور صرف بخش دفاعی می‌شود؟، گفت: صنعت دفاعی این سرزمین تلاش می‌کند، خود را برای دفاع از کیان انسانی و حقیقت انسان و کرامت و آزادگی انسان‌ها مجهز کند.
اهم صحبت‌های رییس جمهور را در ادامه به نقل از ایسنا بخوانید:
–  در دفاع سرنوشت‌ساز و تاریخی نقش ممتاز نیوز است، این یک توفیق و شکر خداست نه یک تعصب. اگر بنا باشد یک ملت آن حرکت آخر و رسیدن به قله‌ها را به طور کامل پشتیبانی کند، غیر از ملت ایران نیست و این ماموریت بزرگ نیاز به توانمندی‌های متنوع دارد.
–  عموم ملت‌ها وقتی از دستاورد‌های ملت ما می‌شنوند انرژی و روحیه می‌گیرند و در این دستاوردها راهی برای نجات و امیدواری خود پیدا می‌کنند، بخصوص که در دوره اخیر وقتی ایستادگی ملت ما را در برابر جبهه استکبار را می‌بینند از آن الگو می‌گیرند و احساس غرور می‌کنند.
–   ما پیشرفت صنایع دفاعی را برای کشورگشایی و تسلط بر سایر کشورها نمی‌خواهیم، بلکه برای دفاع از خودمان و کیان انسانیت می‌خواهیم. باز هم دفاع از کیان انسانیت به مفهوم تهاجم نیست، بلکه بازدارندگی هدف ماست. صنایع دفاعی باید خود را نوسازی کند و در عرصه‌های علمی و فناوری اثرگذار بر محیط بین‌الملل باشد.
–  امروز نبرد در مراکز اصلی تحقیقاتی و علمی است و تنها با فشار یک دکمه می‌توانند یک هدف را در چند هزار کیلومتر آن طرف‌تر بزنند.

–  باید صنایع دفاعی پیشگام سایر صنایع باشد و سایر صنایع را به دنبال خود بکشند، اتفاقی که در برخی کشورهای بزرگ افتاده است؛ چرا که بخش خصوصی در برخی از صنایع توان ورود و سرمایه‌گذاری ندارند، مانند صنعت هوایی بخصوص در شرایط فعلی که با انسان‌های پستی روبرو هستیم که تا اتفاقی می‌افتد از دادن هواپیما به ما خودداری می‌کنند. باور من این است که ما می‌توانیم طی یک برنامه ۱۰ ساله در صنعت هوایی به یک کشور مرجع تبدیل شویم و تجربه نشان داده است که جوانان ما از چنین توانایی برخوردار هستند.
/۲۹۲۲۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.