احمدی نژاد:خراسان رضوی به برکت وجود امام رضا (ع) پایگاه اصلی شکل گیری فرهنگ ایرانی-اسلامی است

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، ‘محمود احمدی‌نژاد’ عصر امروز (سه شنبه) در صدمین جلسه هیات دولت در استان خراسان رضوی در شهر مشهدمقدس، اظهار داشت: نقش خراسان در شکل گیری اندیشه، جهت‌گیری و فرهنگ ایران اسلامی نقشی ممتاز بوده است که این جایگاه والا به برکت وجود امام رضا (ع) است.

وی افزود: عزیمت امام رضا (ع) به خراسان باعث شد، ابعاد سیاسی و اجتماعی اندیشه و فرهنگ ولایت در این دیار پایه‌گذاری شود و از این دیار به سرتاسر ایران منتقل شود.

رییس‌جمهوری خاطرنشان کرد:‌ در دیار خراسان به برکت وجود امام علی ابن موسی الرضا (ع) علما و ‌ادبای بسیاری تربیت شدند که اگر بخواهیم فقط نام آنان را بدون اشاره به خدماتشان ذکر کنیم، فهرست بلند بالایی تهیه می شود.

احمدی‌نژاد ادامه داد: مردم خراسان رضوی به لحاظ اتحاد و انسجام جزو بهترین مردم کشور هستند و همواره در صحنه‌های سرنوشت‌ساز تاریخ ایران پیشگام بوده اند،

وی همچنین گفت: با وجود این که بخش وسیعی از این سرزمین در اقلیم کویری قرار گرفته است، اما مردم آن همواره بانشاط، مؤمن و با ایمان‌های قوی و راسخ در صحنه‌ها حضور داشته و پشتوانه ای عظیم برای انقلاب اسلامی و ملت ایران بوده و هستند.

رییس‌جمهوری افزود: حضور مردم در استقبال از خادمین خود در سفر به استان خراسان رضوی تنها بهانه‌ای بود تا آنان مانور عزت، عظمت، بیداری و همچنین درک بالای خود از مسایل جهانی و منطقه‌ای را به رخ جهانیان بکشند و اگر شبانه‌روز برای خدمت به این مردم تلاش کنیم، باز هم کم است و باید به خادمی و نوکری برای چنین ملتی افتخار کرد.

احمدی‌نژاد با اشاره به سفر خود و اعضای هیات دولت به ۲۷ شهرستان استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در شهرستان ها شور، نشاط، حضور، امید و روحیه مضاعفی را به نسبت قبل مشاهده کردیم و این شور و فریاد مردم و جوانان احساسات نابی است که باید دیده شود.

وی به مصوبات چهارمین جلسه استانی دولت در خراسان رضوی اشاره کرد و افزود: در این استان اقدامات بسیاری انجام شده و خدمات زیادی ارائه شده است اما کارهای بر زمین مانده بسیاری باقی مانده است، چرا که خراسان رضوی در تقسیمات کشوری و به لحاظ برخورداری از شهرستان و شهرهای بزرگ جزء بزرگ ترین استان های کشور است و شهرها و شهرستان های آن در حال افزایش است.

رییس قوه مجریه یادآور شد: دولت مصمم است با تلاش مضاعف و با همکاری و همراهی و همدلی مردم، استان خراسان رضوی به جایگاه شایسته خود برسد.

احمدی‌نژاد به برنامه های گسترده و جامع دولت برای ارتقای بخش کشاورزی کشور و سهم خراسان رضوی از این برنامه اشاره کرد و اظهار داشت: در این استان زمین‌های زراعی حاصلخیز بسیاری وجود دارد که با برنامه‌ریزی دقیق می‌توان آنها را زیر کشت برد چرا که خراسان رضوی از ذخایر و منابع طبیعی الهی بسیاری برخوردار است و شکر این نعمات در استفاده بهینه و صحیح از آنها است.

وی افزود: دولت به سهم خود آمادگی کامل دارد تا برای ارتقای و گسترش کشاورزی استان هرگونه حمایت و پشتیبانی لازم را انجام دهد.

سیام.۱۳۳۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۳۴۵۸۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.