احیای”سوآپ نفت خام” در پایانه نفتی شمال به منظور تقویت “دیپلماسی نفتی” کشور

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

معاون وزیر نفت از احیای سوآپ نفت خام در پایانه نفتی شمال در آینده نزدیک خبر داد و گفت: برای تحقق این عملیات راهبردی، تمام زیرساخت های لازم فراهم شده و پروژه های توسعه ای مرتبط با این طرح عملیاتی و با پیشرفت فیزیکی خوبی در حال اجراست.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی ممتاز نیوز، رکن الدین جوادی شب قبل در نشست هم اندیشی با مدیران شرکت پایانه های نفتی ایران با بیان این مطلب گفت: احیای سوآپ نفت خام علاوه بر افزایش توان عملیاتی صنعت نفت، اثربخشی دیپلماسی انرژی جمهوری اسلامی را درپی خواهد داشت.
 
وی با اشاره به نشست های کارشناسی و هم اندیشی با وزیر نفت در باره روش های احیای سوآپ نفت خام یادآور شد: برای فراهم کردن ساختارهای مورد نیاز احیای این عملیات، نشست های متعددی با وزیر نفت برگزار شده است و به نتایج مطلوبی رسیده ایم.
 
وی همچنین در باره بازنگری در قراردادهای نفتی کشور گفت: در زمان حاضر باید به صورت پروژه ای، موضوع قراردادها را بررسی کنیم تا به وضعیت دلخواه دست یابیم؛ اما در میان مدت چارچوب تازه قراردادی در صنعت نفت که فعلا در حال بازنگری است، تعیین خواهد شد.
 
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر ضرورت چابک تر شدن صنعت نفت، افزود: گردش کار در شرکت ملی نفت ایران باید روان سازی شده تا حوزه های فنی و عملیاتی سبک تر اجرایی شود.
 
احداث حوضچه های فراگیر و اسکله در پایانه نفتی شمال

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران،  همچنین با اشاره به پروژه های مهم شرکت پایانه های نفتی ایران در منطقه شمال، تصریح کرد: پروژه احداث حوضچه فراگیر و گسترش اسکله های پایانه نفتی شمال با کیفیت خوبی اجرایی شده است و این پایانه به وضعیت مطلوب رسیده است.
 
معاون وزیر نفت همچنین در باره افزایش اختیار شرکت های تابعه شرکت ملی نفت ایران اظهار داشت: اختیار شرکت های تابعه در بخش های مالی و تصمیم های جاری آنها در سال آینده افزایش می یابد؛ این مهم سبب افزایش مسئولیت پذیری در شرکت ها خواهد شد.

تاکید براحیای سوآپ نفتی در جهت افزایش دیپلماسی نفتی کشور

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران نیز در این نشست، احیای سوآپ نفت خام را سبب افزایش توان دیپلماسی نفت کشور خواند و افزود: برای تحقق این عملیات راهبردی، تمام زیرساخت های لازم فراهم شده است و پروژه های توسعه ای مرتبط با این طرح عملیاتی و با پیشرفت فیزیکی خوبی در حال اجراست.
 
سید پیروز موسوی تصریح کرد: با احداث حوضچه فراگیر، ساخت  اسکله های مختلف و چند منظوره شامل اسکله های تخلیه و بارگیری فرآورده های نفتی، اسکله های خدماتی و پشتیبانی و اسکله های تعمیراتی برای پهلوگیری نفتکش هایی با ظرفیت ١۴ هزار تن، ظرفیت سوآپ نفت خام افزایش می یابد.
 
وی بر ضرروت افزایش انگیزه و بهبود منابع انسانی تاکید کرد و ادامه داد: این اصل مهم در همسویی با استمرار و پایداری تولید در منطقه شمال باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.