احکام متهمان پرونده فساد مالی

جام جم آنلاین: سخنگوی قوه قضاییه گفت: دادگاه پرونده فساد بزرگ مالی پس از برگزاری یکی دو جلسه دیگر منجر به صدور رأی خواهد شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای در نشست خبری افزود: همان طور که پیش از این گفته شد در این پرونده به لحاظ پیچیدگی بخشی را مقدم دانستیم و برای ۳۲ نفر کیفرخواست صادر شد تا به اتهامات این ۳۲ نفر رسیدگی و حکم صادر شود و قرار بود روند رسیدگی به اتهامات این ۳۲ نفر در خرداد تمام و حکم صادر شود اما درباره برخی متهمان مواردی پیش آمد که این کار میسر نشد.

وی ادامه داد: یکی از این موارد درباره شرکت خدمات فولاد ایران بود که در دفاعیاتش نیز مشخص شد اقدامات این شرکت با شرکت امیر منصور آریا صوری بوده و حتی برخی شرکت های کاغذی واقعیت خارجی نداشت و نیز درباره شرکت اسپادانا و مدیرعامل آن که فرد جوانی بود در ردیابی اموال مشخص شد او از سهامی که به نامش صادر شده بود هیچ اطلاعی نداشت.

محسنی اژه ای گفت: در این پرونده افراد دیگری احضار شدند و نیز سه چهار مهر جعلی دادگستری و برخی سازمان های دیگر از این شرکت ها به دست آمد و مشخص شد با این مهرها برخی نام هایی را که به بانک می فرستادند جعل کرده بودند مثلا نام هایی را کپی برابر اصل می کردند.

وی افزود: در این پرونده تعداد متهمان از این ۳۲ نفر در مرحله نخست به ۳۹ نفر رسید که قاضی تمام تلاش خود را می کند یکشنبه آینده برای  این ۳۹ نفر دادگاه دیگری برگزار کند .

سخنگوی قوه قضاییه اظهارداشت: در واقع از ۳۱ نفر آخرین دفاع گرفته شده است و تلاش می شود یکشنبه آینده هشت نفر دیگر نیز محاکمه و اخذ آخرین دفاع و در نهایت دادگاهی دیگر برگزار و در تیر ماه حکم این ۳۹ نفر صادر شود.

محسنی اژه ای گفت: البته برای خاوری و دیگر افراد نیز کیفرخواست صادر شده است که برخی در زندان و برخی آزاد هستند اما رسیدگی به پرونده آنها در مرحله دوم خواهد بود.

محسنی اژه ای همچنین یادآورشد: درباره پرونده بیمه نیز امروز آخرین جلسه دادگاه برگزار شد و اگر وکلا بموقع لوایح خود را بدهند در زمان مقرر احکام متهمان صادر می شود به ویژه که به علت رد و بدل شدن پرونده میان دادسرا و دادگاه ، مدت زیادی از زمان تشکیل و روند رسیدگی آن می گذرد.

وی افزود: قوه قضائیه  مصمم است که در قبال شرارت ها ، جرایم خشن و آدم ربایی برخورد جدی داشته باشد.

سخنگوی قوه قضاییه در ادامه به قاچاقچیان مواد مخدر اشاره کرد و گفت: به طور مسلم قاچاق مواد مخدر در کشور ما و در کشورهای دیگر مشکلاتی داشته که آنها به صورت سازماندهی عمل می کنند و در واقع مدیریت می شوند و ما نیز باید سازمان یافته با آنها برخورد کنیم.

وی افزود: یکی از اقداماتی که دادستانی کل کشور در دستور کار خود قرار داده که البته پیش از این نیز در دستور کار بود اما می خواهیم کار تکمیلی انجام شود این است که با این جرایم به صورت سازمان یافته برخورد شود.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.