احیای زائر ایرانی پس از ۲۰ دقیقه در مکه

اسفند ۱۴۰۲
ممتاز نیوز : رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: یک زائر ۸۵ ساله ایرانی که در مکه مکرمه دچار ایست قلبی شده بود با انجام عملیات احیای موفق دوباره به زندگی بازگشت.

 سید علی ریاض در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: تیم پزشکی حاضر در اورژانس بیمارستان هلال احمر واقع در مکه مکرمه موفق به نجات یک زائر CPR و نجات وی از مرگ حتمی شدند.

ریاض با اشاره به کهولت سن این زائر گفت: این زائر یک مرد ۸۵ ساله به نام نورالله یاوری از استان اصفهان عازم سفر حج شده و به محض اطلاع به واحد امداد و انتقال بیمارستان در خصوص ناراحتی قلبی این زائر در هتل، بلافاصله وی را یک دستگاه آمبولانس به بیمارستان هلال احمر اعزام شد که در حین انتقال علائم حیاتی و ضربان قلب بیمار از بین رفت و تیم امداد در همان زمان به ماساژ قلبی وی اقدام کردند.

وی در ادامه اظهار داشت: بلافاصله پس از ورود به بیمارستان برای بیمار که دچار ایست قلبی و تنفسی شده عملیات احیا توسط تیم تخصصی درمانی آغاز شد و با تمهیدات تیم پزشکی بیمار ضربان قلب بیمار پس از ۲۰ دقیقه بازگشت.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت در مورد آخرین وضعیت بیمار گفت: حال این زائر رو به بهبود است و اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه و تحت نظر پزشکان متخصص در حال درمان است.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.