احیای فرهنگ وقف موجب گسترش عدالت فرهنگی و اجتماعی می شود

به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام ‘احمد شرفخانی’ روز چهارشنبه در جمع عزاداران فاطمی در یاسوج افزود: احیای فرهنگ وقف یک پشتوانه و راهکار مهم برای حفظ زندگی دینی و ارزش‌های مکتب اسلام است.

وی بر لزوم احیای این فریضه دینی و سنت نبوی تاکید کرد و افزود: فرهنگ احیای وقف باید در حوزه ها و مسیرهای درست مصرف شود.

حجت الاسلام شرفخانی ، به برخی از مهمترین موقوفات زمان پیامبر خاتم (ص) و ادامه این سنت نیکو و حسنه توسط دردانه ایشان حضرت زهرای اطهر (س) اشاره کرد و افزود: یکی از با ارج ترین الگوی رفتاری حضرت فاطمه (س) حرکت در جهت و مسیر احیای فرهنگ وقف بوده است.

وی ، وقف را ضرورتی بسیار مهم در ارتقا جامعه اسلامی دانست و افزود: فرهنگ حسنه وقف همواره در طول دوران های مختلف تاریخ اسلام نقش آفرین بوده است.

شرفخانی ابراز کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه به منظور تحکیم پایه‌های سنت نبوی وقف و ترویج این فرهنگ اسلامی و نیز معرفی کارکردهای فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و آموزشی این عمل خداپسندانه خواستار همکاری همه دستگاه های فرهنگی ، مردم و متولیان امور فرهنگی و اجتماعی است.

شرفخانی ، در ادامه بر ضرورت تحکیم بنیان خانواده با بهره گیری از الگوی رفتاری دخت نبی مکرم اسلام بی بی دوعالم حضرت فاطمه زهرا (س) تاکید کرد و افزود: رعایت اصول حجاب و پاکدامنی همواره از دستورات صریح قرآن کریم و اسلام بوده است.

وی، رعایت اصول حجاب را از ویژگی های بارز حضرت زهرای اطهر عنوان کرد و افزود: در شرایطی که غول های رسانه ای و تبلیغاتی دشمنان در قالب جنگ نرم افکار و عقاید جوانان ما را هدف گرفته هر گونه اهمال و کوتاهی در این زمینه ضربه مهلکی را بر پیکر انقلاب و هویت اسلامی ما وارد خواهد کرد.

۶۷۱/۷۵۳۰/۲۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۶۹۰۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.