اختصاص ۴۴ میلیارد تومان به ایمن‌سازی مرزها

جام جم آنلاین: با هدف توسعه فناوری در مرزهای کشور، امسال بیش از ۴۴ میلیارد تومان در حوزه الکترونیک و اپتیک به مرزهای کشور اختصاص یافته است.

به گزارش واحد مرکزی خبر،‌ فرمانده مرزبانی ناجا در مراسم تودیع و معارفه فرماندهان سابق و جدید مرکز آموزشی محمد رسول الله بیرجند افزود: امروز نا امنی در مرزهای کشور وجود ندارد.

سردار ذوالفقاری افزود: مناطق مرزی شرق کشور که قبلا محل تردد اشرار بود امروز فرصت ارتکاب جرم را از قاچاقچیان و متجاوزان مرزی گرفته است.

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: در چند مرحله گروهک‌های تروریستی قصد انجام اقدامات تروریستی در داخل کشور را داشتند که با اقدامات موثر نیروهای نظامی و انتظامی موفق نشدند.

سردار ذوالفقاری از اختصاص ۳۰ میلیارد تومان برای احداث جاده‌های مرزی در کشور خبر داد و افزود: قرار است با این اعتبار ۲۲۸کیلومتر جاده مرزی احداث شود.

وی گفت: برای احداث واحدهای مرزی ۵۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که تا پایان امسال ۲۵۰ واحد مرزی در کشور احداث می‌شود.

فرمانده مرزبانی ناجا با بیان این‌که امسال در حوزه دریایی ۷۴ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خواهیم کرد، افزود: با این اقدام، اجازه شرارت و انتقال مواد مخدر را از مسیر دریا نخواهیم داد.

افزایش ۱۵ درصدی کشف مواد مخدر در کشور

فرمانده مرزبانی ناجا با اعلام این خبر که کشف مواد مخدر در چهار ماه نخست امسال در کشور ۱۵ درصد افزایش یافته است، گفت: دراین مدت بیش از ۲۱ تن مواد مخدر کشف شد.

سردار ذوالفقاری به افزایش ۶۰ درصدی سوخت قاچاق در کشور هم اشاره کرد و افزود: در زمینه هلاکت اشرار نیز ۳۶ درصد افزایش داشتیم.

وی همچنین گفت: در طرد اتباع غیر مجاز با ۴۰ درصد افزایش، ۱۸۹ هزار نفر از اتباع غیر مجاز را از خاک کشور طرد کردیم.

فرمانده مرزبانی ناجا یادآور شد: دراین مدت در مقابله با اشرار ۹ درصد و در مجروح شدن نیروهای خودی ۷۲ درصد کاهش داشتیم.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.