اختصاص ۵میلیون یورو از تسهیلات صندوق توسعه برای ایجاد دهکده دیالیز

۰۹م آذر ،

21-325.jpg

صندوق توسعه ملی ۵ میلیون یورو به ایجاد دهکده دیالیز در کیش اختصاص داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) با بهره‌گیری از۵ میلیون یورو تسهیلات ارزی صندوق توسعه ملی برای ایجاد دهکده دیالیز در کیش، علاوه بر صرفه جویی ۶۰ میلیون یورویی ایران در جایگاه اولین در خاورمیانه قرار می‌گیرد.

بنا به اعلام صندوق توسعه ملی، راه‌اندازی دهکده دیالیز در کیش وابستگی کشورمان در زمینه تجهیزات دیالیز را از بین می‌برد و ایران را در رتبه سوم آسیا و نهم دنیا از نظر تولید تجهیزات دیالیز قرار می‌دهد.

بر این اساس دهکده دیالیز به مجموعه خطوط تولید یک شرکت داخلی در کیش اطلاق می‌شود که خطوط تولید ست دیالیز، سورن فیستولا، تارهای فایبر، صافی دیالیز، محلول دیالیز و بی کربنات سدیم را شامل می‌شود.

دراین راستا سعید ایران دوست- موسس و رئیس هیئت مدیره این شرکت اعلام کرده که بهره‌برداری از مجموعه خطوط تولیدی که در مجموع دهکده دیالیز را تشکیل می‌دهند، سالانه ۶۰ میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی و ۶۰ میلیون ارزآوری برای کشور خواهد داشت.

به گفته وی، خطوط تولید صافی دیالیز، ست دیالیز و سوزن فیستولا در کیش با حمایت ارزی صندوق توسعه ملی تکمیل شده و ماشین‌آلات ایتالیاتی و آلمانی مربوط به این خطوط تولید در مرحله نصب قرار دارند.

ایران دوست با بیان این که همچنین خطوط تولید فیبر، محلول دیالیز و بی کربنات سدیم نیز ظرف شش ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: در سال جاری با ۲۵ درصد افزایش بیماران دیالیزی در کشور مواجه هستیم و با بهره‌برداری از خطوط تولید ، ظرفیت تولید خطوط تولید تجهیزات دیالیز به حدی است که نه تنها نیاز داخل کشور تأمین می‌شود بلکه کشورهای تاجیکستان، افغانستان، ازبکستان، روسیه، اوکراین و ترکیه به عنوان کشورهای هدف صادرات در نظر گرفته شده‌اند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.