اختلافات بعثی‌ها و داعش شدت گرفت

یک رسانه عرب زبان به نقل از منابع عراقی از اختلافات بعثی ها و داعشی بر سر مناطق نفوذ در شمال عراق خبر داد.

به گزارش گروه وبگردی ممتازنیوز،یک رسانه عرب زبان به نقل از منابع عراقی از اختلافات بعثی ها و داعشی بر سر مناطق نفوذ در شمال عراق خبر داد.

به گزارش پایگاه ایلاف، منابع عراقی اعلام کردند: درگیری ها میان گروهک داعش و طرفداران صدام دیکتاتور معدم بر سر مناطق نفوذ و زمین تشدید یافته است.

این منابع بیان کردند: اخیرا اختلافاتی میان گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام و همپیمانان بعثی آنها در شمال عراق رخ داده است و بعثی ها با داعشی در کرکوک درگیر شده اند.

این منابع تاکید کردند: درگیری های مسلحانه از جنگ قوی بر سر مناطق نفوذ میان طرفین حکایت دارد و بعثی ها و داعشی می کوشند که مناطق بیشتری از آنچه در حمله اخیر به شمال عراق اشغال کرده اند به چنگ آورند.

منابع عراقی که درگیری ها را رصد می کند اعلام کردند: درگیری ها به موضوعات ایدئولوژیکی ارتباطی ندارد و به سیطره و نفوذ مربوط می شود.

در ۲۱ ژوئن جاری تروریست های داعش با بعثی های نقشبندیه در سه منطقه در کرکوک درگیر شدند.نقشبندیه از سوی عزت الدوری معاون دیکتاتور معدوم هدایت می شود و طی ده سال گذشته روابط محکمی با القاعده برقرار کرده است.

منابع عراقی اعلام کردند: عزت الدوری مسئول تامین سلاح و اطلاعات مورد نیاز داعش برای تسلط بر موصل بوده است.الدوری به همراه معاون بعثی خود کوشیده است که بر مناطقی در شمال و مرکز عراق با حمایت قبائل سنی مسلط شود.

ایلاف بیان کرد: موضوع اختلاف برانگیز میان بعثی ها و داعشی ها این است که گروهک داعش به دنبال خلافت اسلامی مورد نظر خود شامل عراق، اردن و سوریه است و مرزهای شناخته شده بین المللی را نمی پذیرد و بعثی‌ها نظری دیگر دارند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.