اختلاف قبرس با وام‌دهندگان بین‌المللی

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ شنبه ۱۳م آبان ۹۱،

وزیر حاویی قبرس با بیان این‌که کشورش هم‌چنان بر سر خصوصی‌سازی و افزایش دستمزد‌ها با وام‌دهندگان بین‌المللی اختلاف نظر دارد، اظهار امیدواری نمود که توافق وام کمکی به سریعی انجام گیرد.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، واسوس شیارلی اظهار داشت که قبرس با بانک مرکزی اروپا، صندوق بین‌المللی پول و کمیسیون اروپا (تروئیکا) بر سر تامین سرمایه‌ مورد نیاز بانک‌های این کشور که از بحران بدهی یونان ضرر نموده‌اند، همچنان اختلاف‌نظر دارد.

براساس سندی که به دست رویترز رسیده است، از نظر گروه تروئیکا پیشنهاد قبرس برای تفاهم‌نامه احتمالی، کافی نمی باش.

قبرس در ماه ژوئن پس از این‌که دو بانک بزرگ این کشور به سبب ضرر هنگفت متحمل‌شده از بخشودگی بدهی یونان، از دولت کمک درخواست نمودند، از اتحادیه اروپا و صندوق بین‌المللی پول کمک مالی درخواست نمود.

این کشور جزیره‌ای به سبب بالا رفتن بها‌ استقراض خود، بیش از یک سال است که قادر به استقراض از بازار‌های مالی بین‌المللی نمی باش.

وزیر حاویی قبرس اظهار داشته است که کشورش مذاکرات طولانی با نمایندگان گروه تروئیکا داشته و پیش‌بینی می‌کند آنها تاریخی را برای مسافرت به قبرس و حل موضوعات مورد اختلاف شامل خصوصی‌سازی و تامین سرمایه مورد نیاز سیستم بانکی قبرس تعیین نمایند.

دولت این کشور در موافقت با خصوصی سازی حاویی‌های دولتی پرسود مانند مخابرات قبرس محتاط بوده اما در مورد حاویی‌های دیگر مانند شرکت هواپیمایی ضرر‌ده قبرس ایرویز، به دنبال یافتن خریدار بوده است.

به گزارش تفسیری رویترز، مقامات قبرس بر این باورند که این کشور به حدود پنج میلیارد یورو برای تامین سرمایه‌ی بانک‌هایش نیاز دارد در حالی که گروه تروئیکا این رقم را حدود ۱۰ میلیارد یورو برآورد نموده است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.