اختلاف قیمت بازار و کارخانه پژو ۲۰۶ به ۵ میلیون تومان رسید

یکی از خودروهایی که این روزها تنور بازار را داغ کرده و با افزایش های ناگهانی و میلیونی قیمت خود همگان را حیرت زده کرده، محصولی است که طی چند سال اخیر یکی از شاخص های بازار خودرو به حساب می آید و فعالان برای سنجش میزان رکود و رونق بازار نحوه خرید و فروش این خودرو را مبنا قرار می دهند.
در گذشته خودرو پیکان شاخص بازار بود و رونق و رکود بازار را تعیین می کرد اما هم اکنون این پژو ۲۰۶ است که خودرو شاخص بازار شده است که این روزها نیز افزایش شدید قیمت را تجربه می کند.
با توجه به نزدیک شدن به آغاز موج دوم مسافرت های تابستانی میزان تقاضا در بازار خودرو افزایش قابل توجهی پیدا کرده که این موضوع در کنار افت تولید و عرضه نامناسب اکثر خودروها زمینه گرانی آنها به ویژه خانواده پژو ۲۰۶ را به وجود آورده است.
براساس این گزارش، در حال حاضر اختلاف قیمت کارخانه و بازار این خودرو به ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده به طوری این خودرو در کارخانه حدود ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و در بازار ۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت گذاری می شود.
عبور قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ از ۲۱ میلیون تومان در حالی اتفاق افتاده است که بهای تیپ ۶ این خودرو نیز به مرز ۳۱ میلیون تومان رسیده است.
آمارهای اعلام شده توسط انجمن خودروسازان ایران از افت ۶۱٫۱ درصدی تولید ۲۰۶ در چهار ماه امسال و نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر می دهد.
۲۲۱۳۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.