اختلاف میان اصلاح طلبان بر سر محوریت جبهه اصلاحات

حائری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان کرد؛

عضو حزب اعتماد ملی گفت: تفکرات آمیخته با تندروی های سیاسی خارج از چهارچوب قانون برخی اصلاح طلبان قابل پذیرش نیست.

محمد حائری عضو حزب اعتماد ملی درگفتگو با خبرنگار احزابممتازنیوز، با اشاره به نبود تعریفی شفاف از اصلاح طلبی، اظهار داشت: مهمترین آسیبی که اصلاح طلبان با آن روبرو هستند عدم ارائه تعریفی شفاف از اصلاح طلبی است.

وی ادامه داد: با ارائه تعریفی مناسب و شفاف از اصلاح طلبی در چهارچوب نظام، می توان افراد داخل این دایره را از یکدیگر متمایز کرد.

حائری با تاکید بر حرکت اصلاح طلبان در چهارچوب قانون، گفت: اصلاح طلبان باید اصلاحات را آسیب شناسی کنند تا مشخص شود تعریف اصلاح طلبی چیست و چه افرادی اصلاح طلب هستند.

عضو حزب اعتماد ملی ، افزود: در شرایط کنونی که کشور به سمت رشد و پیشرفت حرکت می کند اصلاح طلبان دیگر نمی توانند با چراغ خاموش حرکت کنند بلکه باید شفاف سازی های لازم را انجام دهند.

وی درباره اظهارات برخی اصلاح طلبان مبنی بر اینکه اگر اصلاح طلبان به نتیجه واحدی نرسند با اصولگرایان ائتلاف می کنند، گفت: اگر اصلاح طلبان در مدار قانون حرکت و تعریف مشخصی از اصلاح طلبی ارائه کنند می توانند به نتیجه ای واحد برسند.

عضو حزب اعتماد ملی ، تصریح کرد: جبهه اصلاحات رهبری منسجمی ندارد و به دلیل نبود این رهبری، سلایق مختلفی وارد اصلاحات شده است.

حائری با اشاره به اختلاف شدید و تشتتی که میان اصلاح طلبان وجود دارد گفت: گروه های مختلف اصلاح طلبی شخصیت های زیادی را به عنوان محور اصلاحات مطرح می کنند و این مسئله تشتت و اختلاف را نشان می دهد.

عضو حزب اعتماد ملی اظهار داشت: اصلاح طلبان بیش از هر چیزی به وحدت نیاز دارند و باید براساس منافع ملی تصمیم بگیرند.

وی درباره محوریت خاتمی، هاشمی و عبدالله نوری، افزود: محوریت برای اصلاح طلبان امری ضروری و ورود این افراد به عنوان محور اصلاحات نتیجه بخش است.

حائری همچنین با اشاره به تندروی های سیاسی عبدالله نوری، خاطر نشان کرد: البته تفکرات آمیخته با تندروهای سیاسی که خارج از چهارچوب قانون است قابل قبول نیست ولی هر تفکری که در چهارچوب قانون باشد اصلاح طلبان از آن استقبال می کنند.
/ش۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.