اختلال اضطراب جدایی در کودکان

۸فروردین ۱۳،

یک روان‌شناس گفت: مشخصه‌ی اصلی اختلال اضطراب جدایی، ظاهر شدن اضطراب بیش از حد در مورد جدایی از خانه یا کسانی است که شخص به آنان دلبستگی دارد.

عیسی رشیدیان، روان‌شناس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: یکی از اختلالاتی که به طور عمده در دوران کودکی رخ می‌دهد، اختلال اضطراب جدایی است.

وی افزود: مشخصه‌ی اصلی اختلال اضطراب جدایی، ظاهر شدن اضطراب بیش از حد در مورد جدایی از خانه یا کسانی است که شخص به آنان دلبستگی دارد.

رشیدیان خاطر نشان کرد: کودکان مبتلا به آن اختلال وقتی اشخاصی که بسیار به آن‌ها وابسته‌اند (معمولا مادر) در کنارشان نباشد یا در مکان‌های آشنا به سر ببرند، دچار اضطراب شدید یا حتی هراس می‌شوند.

وی در رابطه با علایم این بیماری افزود: این کودکان بسیاری از اوقات از حالتی مانند استفراغ، ضربان سریع قلب، حالت انزوا، غمگینی رنج می‌برند و همچنین میزان شیوع این بیماری حدود ۴ درصد، کودکان و نوجوانان را در بردارد.

وی تصریح کرد: امکان دارد آغاز اختلال بسیار زود هنگام و در سنین پیش دبستانی باشد و ممکن است در هر زمانی تا قبل از ۱۸ سالگی بروز کند ولی معمولا آغاز آن در نوجوانی نامعمول است.

وی پیشنهاد کرد: هرگز فرزند خویش را بدون اطلاع قبلی ترک نکنید و به تنهایی جایی نروید.
او را در جریان مسائل روزمره و نیز نحوه جدایی قرار دهید واکنش چندانی نسبت به ترس و هراس کودکان‌تان از خود نشان ندهید./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.