عوامل اضطراب در کودکان

فروردین ۱۴۰۳

والدین لازم است از عواملی که سبب اضطراب کودک خود می شوند آگاه باشند تا از ایجاد آن در فرزند خود جلوگیری کنند.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران همه اشخاص در زندگی خود اضطراب را تجربه می کنند. طبیعی است که اشخاص هنگام مواجه با موقعیتهای تنش زا، تهدید کننده و استرس زا، مضطرب می شوند اما باید توجه داشت که اضطراب شدید و مزمن در غیاب سبب واضح و مشخص، غیر عادی است.
مریم ملک صالحی روانشسناس و کارشناس ارشد مشاوره در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: عصبی بودن، احساس خستگی، تنش، سرگیجه، طپش قلب، بی حالی، تنگی نفس، تعریق، لرزش، تکرر ادرار، نگرانی و دلهره، بی خوابی و اشکال در تمرکز حواس از علائم اضطراب است که باید به آن توجه داشت.
وی متذکر شد: بسیاری از کودکان به هنگام قرار گیری در وضعیت جدید ماند روبرو شدن با اشخاص جدید ، احساس اضطراب کرده که والدین می‌توانند با صبر و حوصله به فرزند خود کمک کرده به طوریکه کودک احساس اعتماد به نفس کافی در برابر مسائلی که به نظرش مشکل است کسب کند.
ملک صالحی خاطرنشان کرد: بسیاری از شکایتهای کودکان در دوران ابتدایی مدرسه همچون درد معده یا سوزش سردل و یا دردهای پراکنده دیگر ناشی از وجود یک اضطراب نهفته در کودکان باشد که عواملی همچون اختلاف در خانواده، نگرانی در وجود والدین که این نگرانی را مستقیما به فرزندشان انتقال میدهند در ایجاد اضطراب کودک تاثیر میگذارد.
این روانشناس در انتها تصریح کرد: شایعترین اختلال در کودکان اضطراب جدایی، امتحان و ترس از مدرسه است./ف


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.