اخذ مالیات سنگین از خانه‌های خالی

جام جم آنلاین: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: جزئیات مصوبه مالیات بر خانه های خالی پایه‌ای در حقیقت ۲۰۰ هزار تومان به ازای هر ۵۰ متر خواهد بود و پس از تصویب در مجلس در هفته پیش رو به دولت ابلاغ و مسئولان امور مالیاتی موظف به اجرای آن هستند.

ارسلان فتحی پور افزود: جزئیات طرح مالیات پایه ای ۲۰۰ هزار تومان بر هر خانه خالی به ازای هر ۵۰ متر خواهد بود. به طورمثال، کسی که علاوه بر نیاز اساسی خود، یک خانه خالی ۱۵۰ متری در هر جای کشور داشته باشد، از او ۶۰۰ هزار تومان مالیات در هر ماه دریافت می شود که پس از هر فصل یعنی سه ماه با نرخ پنج درصد تصاعدی ، این مالیات اضافه خواهد شد.

وی ادامه داد: از صاحبان خانه های لوکسی که در برخی از مناطق شمالی شهر تهران و هر شهر دیگری وجود داشته باشد، مالیات های میلیونی دریافت خواهد شد؛ چرا که آنها باعث ایجاد اختلاف طبقاتی شده اند وباید این هزینه را بپردازند.

فتحی پور افزود: باید سیاستهای وزارت راه و شهرسازی و شهرداری ها همگام با هم باشد و به منظور کاهش قیمت‌های توهمی فعلی مسکن، مسئولان وزارت و شهرسازی و شهرداری ها باید به گونه ای مجوز دهند که از یک زمین به بهترین نحو استفاده شود و مالیات بر خانه های کسانی که به طور مثال در یک زمین هزار متری تنها به احداث پنج واحد مسکونی پرداخته، باید بیشتر باشد چرا که به اسراف زمین پرداخته اند.(مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.