اخراج ۱۰۰استاد زن از دانشگاه

یکصد تن از دبیران زن مقطع پیش دانشگاهی دانشگاه شاهزاده «نورا عبدالرحمن» عربستان به اخراج خود و جایگزینی معلمان زن خارجی اعتراض کردند.

العالم: تعدادی از این معلمان که دارای مدارک لیسانس یا فوق لیسانس هستند، در مصاحبه با روزنامه سعودی «الریاض» اعلام کردند: ما حدود یکصد معلم زبان انگلیسی هستیم که به مدت یک سال با مرکز پیش دانشگاهی نورا قرارداد منعقد کرده بودیم، ولی مسئولان دانشگاه پیش از پایان زمان قرارداد به ما اعلام کردند که قرارداد را فسخ کرده و تصمیم گرفته‌اند که معلمان زن خارجی را جایگزین ما کنند.

اساتید دانشگاه نورا اعلام کردند که تلاش‌هایی برای استخدام ما در دانشگاه ملک سعود به عنوان کارمند اداری صورت گرفته، اما دانشگاه ملک سعود مخالف استخدام ما به عنوان معلم است. در حالی که ما دوره‌های آموزش زبان را گذرانده‌ایم و در رشته اداری تحصیل نکرده‌ایم.

 این اساتید اخراجی افزودند: معلمان خارجی در کشور ما جایگزین دبیران بومی می‌شوند، در حالی که اساتید بومی از توانائی لازم برای تدریس در دانشگاه برخوردارند، اما معلمان خارجی دارای مدارک دیپلم هستند یا مدرک آن‌ها ارتباطی با تدریس زبان انگلیسی ندارد و حقوقی که دریافت خواهند کرد، ۲ برابر حقوق معلمان بومی خواهد بود.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.