ادامه تحصیل دانش آموزان پیش دانشگاهی در دوره بزرگسال فراهم شد

‘نوید ادهم’ دبیر شورای عالی آموزش و پرورش روز یکشنبه با اعلام این مطلب افزود:در هشتصد و شصت و چهارمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش آئین نامه دبیرستان های بزرگسال دوره پیش دانشگاهی به تصویب رسید و بزودی این آئین نامه به اداره های کل آموزش و پرورش سراسر کشور ابلاغ می شود.

مهدی نوید ادهم افزود: براساس این آئین نامه دانش آموزان دوره پیش دانشگاهی که شرایط تحصیل در مدارس روزانه را ندارند، می توانند در دوره بزرگسال پیش دانشگاهی ادامه تحصیل دهند.

دبیر شورای عالی آموزش و پرورش گفت: در این آئین نامه، عناوین دروس پیش دانشگاهی بزرگسال همانند عناوین درسی دوره روزانه است با این تفاوت که در دوره پیش دانشگاهی روزانه دروس بصورت سالی- واحدی و در دوره پیش دانشگاهی بزرگسال دروس بصورت ترمی- واحدی ارائه خواهد شد.

براساس این گزارش، دوره پیش دانشگاهی در ساختار نظام جدید آموزشی (۶٫۳٫۳)، حذف شده است و این آئین نامه مشمول کسانی است که هم اکنون و براساس نظام آموزشی فعلی تحصیل می کنند.

اجتمام ** ۱۵۶۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۵۲۱۸۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

تا این لحظه ۳نظر ثبت شده
  1. عبدالشکور:

    با سلام من میخواستم من دیپلم اموراداری دارم میخواستم پیش دانشگاهی بزرگسالان تجربی ثبت نام کنم ایا بهم معافیت تحصیلی میرسه یا نه لطفا جواب را ایمیل کنید تشکر

  2. رضا دوامبد:

    سلام.من واقعا تعجب میکنم در این کشور هر روز یک قانون برای ادامه تحصیل جوانان وضع میکنن اما پای عمل که میرسه خود مدیران مدارس دچار سردر گمی وتناقض میشن.
    پسر من متاسفانه از یک درس نتونسته نمره قبولی بگیره و حالا با گذشت ۱ماه از سال تحصیلی نتونستیم اسم ایشان را در هیچ دبیرستانی ثبت نام کنیم مدیر دبیرستان میگه قانونی نیست از منطقه نامه بیار مدیر منطقه هم میگه مدیر مدرسه اختیار تام داره نیازبه نامه نیست لطفا من وا مونده را راهنمایی کنید که چه باید بکنم

  3. صمد رستم پور تبریزی:

    باسلام و خسته نباشید به شما وسال نورا تبریک عرض می نمایم
    من می خواهم در دوره پیش دانشگاهی رشته هنر بزگسال در تبریز کجا می می توانم ثبت نام کنم؟
    با تشکر

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.