ادبیات باید از حوزه روشنفکری بیرون بیاید

شنبه ۱۰ تیر – ۰۴:۲۱:۲۰ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

منیژه آرمین، نویسنده، در آستانه برگزاری دهمین جشنواره سوره:

بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- منیژه آرمین، داستان نویس، با تاکید بر اهمیت برگزاری جشنواره های ادبی بزرگ در استان ها، گفت: اگر ادبیات وارد فرهنگ عامه مردم شود، زمینه فرهنگی کشور نیز رشد پیدا می کند.
به گزارش خبرگزاری ممتاز، منیژه آرمین نویسنده و منتقد ادبی با بیان این که بهتر است ادبیات از حوزه روشن فکری بیرون بیاید، افزود: تنها در این صورت است که فهم ادبیات برای همه اقشار ممکن خواهد شد.
آرمین با اشاره به این مهم که ادبیات داستانی کودک و نوجوان بعد از انقلاب رشد چشم گیری داشته است، تصریح کرد: مشارکت چشم گیر جوانان در وقوع انقلاب اسلامی به ادبیات نیز سرایت کرده و سبب بروز شور و هیجان در این آثار ادبی شده است.
این نویسنده  با بیان این که توجه به ادبیات کودک و نوجوان از این حیث ضروری است که پایه و اساس هر ادبیاتی را ادبیات کودک و نوجوان تشکیل می دهد، افزود: با تمرکز بر این شاخه از ادبیات می توان بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی را بر طرف کرد.
آرمین از شرایط نا مطلوب ادبیات کودک ابراز نگرانی کرد و گفت: در نسبت با دیگر شاخه ها، ادبیات کودک اکنون دچار نوعی عمل زدگی و رکود شده است و باید رشد پیدا کند.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیا ن این که پیش از انقلاب تنها تعداد اندکی نویسنده در کشور وجود داشت، افزود: به طور کلی در حال حاضر ادبیات در کشور روندی رو به رشد داشته است؛ تعداد نویسندگان به میزان قابل توجهی افزایش یافته و کیفیت آثار نیز بالا رفته است.
وی برگزاری جشنواره هایی چون جشنواره شعر و داستان جوان سوره  را گامی مثبت در ارتقای ادبیات داستانی برشمرد و عملکرد حوزه هنری را در برگزاری جشنواره ها مطلوب ارزیابی کرد و گفت:حوزه هنری تعامل خوبی با استان ها و شهرستان های مختلف داشته است که خود باعث پیشرفت فرهنگی و نفوذ ادبیات در فرهنگ عامه مردم می شود.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۳۰۱۶۲۱۲۰۶۵۵


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.