ادبیات دفاع مقدس سایه بر ادبیات جهان می‌اندازد

ادبیات دفاع مقدس با توجه به خلق مولفه‌ها و گونه ادبی جدیدی توسط رزمندگان در طول تاریخ شکل گیری انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی، توان سایه اندازی بر ادبیات جهان را دارد.

سردار محسن انصاری قائم مقام بنیاد شهید و ایثارگران در گفتگو با خبرنگار حوزه ادب باشگاه خبرنگاران با اشاره به توان ادبیات دفاع مقدس بر ادبیات جهان، افزود: از سرمایه‌های بزرگ ما در انقلاب اسلامی می‌توان به ادبیات انقلاب و ادبیات دفاع مقدس اشاره کرد.
وی گفت: رزمندگان و مردم در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در سطح دنیا ادبیات جدیدی را با مولفه‌های خاص خودش خلق کردند.
قائم مقام بنیاد شهید و ایثارگران اظهار داشت: با توجه به آنکه خودمان خالق ادبیات جدیدی هستیم و در سطح دنیا مولفه‌های جدیدی را برای خود تعریف کرده‌ایم، می‌توانیم بر ادبیات جهان سایه بیندازیم.
سردار انصاری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: ما معتقدیم ادبیاتی به اصطلاح ارزشمند است که حرکت ایجاد کند.
وی ادامه داد: در ادبیات دنیا، خود ادبیات هدف بوده ولی در فرهنگ کشور ما ادبیات، یک وسیله است.
قائم مقام بنیاد شهید و ایثارگران تصریح کرد: ادبیات در فرهنگ ما وسیله‌ای برای رسیدن به خدا،‌ ارزش‌ها و سعادت اخروی و دنیوی است.

* برگزاری جلسات ثبت جهانی اسناد شهدا
همچنین سردار انصاری در پاسخ به این سوال که اسناد شهدا در چه تاریخی به ثبت جهانی می‌رسند، گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته اسناد شهدا در آستانه هفته دفاع مقدس ثبت ملی شدند، اما برای ثبت جهانی این اسناد نیاز به الزاماتی داریم.
وی افزود: هم اکنون جلساتی در جهت مهیا شدن الزامات ثبت جهانی اسناد شهدا در حال برگزاری است.
قائم مقام بنیاد شهید و ایثارگران اظهار داشت: در زمان ثبت ملی اسناد شهدا، دولت موظف به نگهداری از آنها می‌شود ضمن اینکه این اسناد با آثار ملی دیگر متفاوت بوده و روح دارند.
سردار انصاری تصریح کرد: ثبت جهانی اسناد شهدا بخشی از بار مسئولیت نگهداری و حفظ اسناد شهدا را بر دوش سازمان‌ها وبنیادهای جهانی می‌اندازد./ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.