ادبیات پایداری محور اصلی کتاب ‘آدمک چوبی و سوت بلبلبی’ است

به گزارش ایرنا از سوره مهر ، ‘محمد اسماعیل حاجی علیان ‘ در مورد این اثر افزود: جنگ اتفاق بزرگی است و در همه جای دنیا، نویسندگان بزرگ به این موضوع می‌پردازند.

وی گفت: این کتاب با بیشتر داستان‌های ادبیات پایداری متفاوت است، زیرا به فرهنگ عامه و مفاهیم فرهنگی و تاریخی تکیه کرده است.

حاجی علیان هدف از نوشتن کتاب را پرداختن به ادبیات دفاع مقدس دانست و گفت: ادبیات دفاع مقدس به عنوان یکی از شاخه‌های ادبیات معاصر جای کار زیادی دارد و باید در این باره احساس مسئولیت کرد، زیرا جنگ و انقلاب دو اتفاق بزرگ بود و فرصت‌های زیادی برای داستان نویسی به وجود آورد.

وی افزود: یکی از این داستان‌های کوتاه؛ داستان ‘آدمک چوبی و سوت بلبلی’ است که نام این کتاب از آن گرفته شده است و اشاره‌ای به بخشی از هویت فرهنگی کشور دارد؛ ‘آل ‘موجودی افسانه‌ای که در فرهنگ ایرانیان وجود دارد، کردها عروسک چوبی دارند که وقتی فرزندی به دنیا می‌آید جلوی در خانه آویزان می‌کنند، تا هر وقت که ‘آل’ آمد بداند که این خانه نگهبان دارد و برگردد. سوت بلبلی نیز زمانی است که شخصیت اول داستان سرشار از افتخار سوت می‌زند؛ سوتی مانند صدای بلبل.

این نویسنده اظهار داشت: من در خانواده‌ای به دنیا آمدم که با جنگ ارتباطی مستقیم داشتند، برادرانم به بهانه‌های مختلف به جنگ می‌رفتند و نوشتن این کتاب به گونه‌ای دغدغه ذاتی من است.

تاکنون از این نویسنده مجموعه‌های ‘قربونی’ و رمان ‘سمفونی بابونه‌های سرخ’ به چاپ رسیده است.

فراهنگ **۱۶۳۰**۱۵۸۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۷۲۶۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.