ادعای آمریکا: ارتش روسیه دستور حمله به اوکراین را دریافت کرده است

اطلاعات آمریکا اعلام کرد که ارتش روسیه دستور حمله به اوکراین را دریافت کرده است.

ادعای آمریکا: ارتش روسیه دستور حمله به اوکراین را دریافت کرده است

به گزارش ممتاز نیوز، شبکه سی بی اس آمریکا گزارش داد، آمریکا اطلاعاتی در اختیار دارد که نشان می‌دهد، نیروهای روسیه دستوراتی در زمینه آغاز حمله به اوکراین دریافت کرده‌اند.

این شبکه به نقل از منابع اطلاعاتی گزارش داد، دستوراتی به فرماندهان میدانی روس در زمینه آغاز جنگ اوکراین داده شده است.

همچنین شبکه سی ان ان به نقل از یک مقام آمریکا گزارش داد، ارزیابی اطلاعاتی اشاره دارد، ۷۵ درصد نیروهای روسیه آرایش حمله به خود گرفته‌اند.

خبرگزاری تاس روسیه نیز قبلا از تنش در دونباس و افزایش حملات در طول خطوط تماس و رسانه‌های اوکراینی از کشته شدن دو سرباز اوکراین در دونباس خبر داده بودند.

این در حالی است که جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا تاکید کرد، به رغم شواهدی مبنی بر آمادگی روسیه برای حمله به اوکراین آمریکا همچنان متعهد به تلاش برای دستیابی به راه حل دیپلماتیک است.

کامالا هریس با پذیرش «احتمال جدی جنگ در اروپا» به آمریکا بازگشت

کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا که برای شرکت در نشست امنیتی مونیخ به آلمان سفر کرده بود پیش از بازگشت به کشورش در گفت‌وگو با خبرنگاران از «احتمال جدی جنگ در اروپا» سخن گفت.

معاون رئیس‌جمهوری ایالات متحده اظهار داشت: «درباره خطر واقعی جنگ در اروپا حرف می‌زنیم. لحظه‌ای مکث کنیم تا دریابیم که واقعا معنای این حرف چیست.»

وی در ادامه گفت: «بیش از ۷۰ سال [از جنگ جهانی دوم] می‌گذرد و در این ۷۰ سال صلح و امنیت در اروپا برقرار بود. اکنون اما از احتمال جدی جنگ در اروپا سخن می‌گوییم.»

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.