بایدن: روسیه آماده حمله به اوکراین است

رئیس جمهور آمریکا طی اظهاراتی مجددا مدعی شد که تهدید حمله روسیه به اوکراین بسیار زیاد است و همه شواهد حاکی از وقوع این حمله است.

بایدن: روسیه آماده حمله به اوکراین است

به گزارش ممتاز نیوز، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا مدعی شد که «همه نشانه‌ها» حاکی از این است که روسیه «آماده» حمله به اوکراین است، و تأکید کرد که واشنگتن «دلایلی برای باور این مسئله دارد» که مسکو «درگیر یک عملیات با پرچم دروغین برای داشتن بهانه‌ای برای حمله به این کشور است».

بایدن در یک سخنرانی در کاخ سفید در این باره افزود که واشنگتن شواهدی دال بر عقب نشینی نیروهای روسیه از مرز اوکراین نمی بیند.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه ادعایش گفت که تهدید حمله روسیه به اوکراین بسیار زیاد است و گفت که قصد ندارد با «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود تماس بگیرد.

بایدن پیشتر و در روز سه شنبه نیز گفته بود که ایالات متحده آماده است تا با روسیه وارد دیپلماسی شود، اما در صورت حمله مسکو به اوکراین که به عقیده او هنوز محتمل است، واشنگتن قاطعانه پاسخ دهد.

فرافکنی غرب در مورد آمادگی ادعایی روسیه برای «تهاجم» به اوکراین در چند ماه گذشته ادامه داشته است، اما مسکو بارها اعلام کرده که اوکراین یا هیچ کشور دیگری را تهدید نمی‌کند و این حق را دارد که نیروهای نظامی را در داخل خاک خود جابه جا کند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.