اذعان سازمان ملل به همکاری سوریه

فروردین ۱۴۰۳

خانم “سیگرید کاگ” هماهنگ کننده هیأت مشترک سازمان منع سلاح شیمیایی و سازمان ملل متحد برای خلع تسلیحات شیمیایی سوریه اعلام کرد که دولت دمشق با این هیأت کاملاً همکاری می کند.

به گزارش گروه وبگردی ممتاز نیوز، به نقل از العالم، کاگ که دیروز (دوشنبه) وارد دمشق شده، گفت: دولت سوریه تاکنون با هیأت خلع تسلیحات شیمیایی همکاری خوب و کامل داشته است.

خبرگزاری فرانسه تأکید کرد، هیأت خلع سلاح شیمیایی سوریه تاکنون از ۱۷ مرکز تولید و نگهداری تسلیحات شیمیایی در این کشور بازدید کرده است.

این هیأت طبق قطعنامه ۲۱۱۸ شورای امنیت سازمان ملل متحد فعالیت خود را در سوریه آغاز کرده است.

قطعنامه ۲۱۱۸ شورای امنیت سازمان ملل که اواخر سپتامبر صادر شد، بر لزوم انهدام تسلیحات شیمیایی سوریه تا اواخر نیمه اول سال ۲۰۲۴ تصریح می کند.
 
کاگ افزود: این هیأت تلاش می کند که طبق سقف زمانی مشخص شده برای انهدام تسلیحات شیمیایی سوریه، تا اواخر نیمه اول سال ۲۰۲۴ به مأموریت خود پایان دهد.

“بان کی مون” دبیر کل سازمان ملل جمعه قبل “سیگفرید کاگ” را به عنوان هماهنگ کننده هیأت مشترک خلع سلاح شیمیایی سوریه انتخاب کرد؛ این هیأت شامل یکصد کارشناس از سازمان منع سلاح شیمیایی و سازمان ملل می باشد و مقر آن در قبرس است.

اولین هیأت مشترک خلع سلاح شیمیایی سوریه از اولین روز اکتبر فعالیت خود را در این کشور آغاز کرد.

دولت سوریه لیستی را شامل ۲۰ مرکز نگهداری تسلیحات شیمیایی به سازمان منع کاربرد تسلیحات شیمیایی برای بازرسی ارائه کرده است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.