ارایه خدمات نوین به ۸۳ درصد جمعیت روستایی کشور

‘ منوچهر فراقی ‘ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: تاکنون ۲۵ هزار و ۶۰۹ دهیاری در سراسر کشور تاسیس شده است که خدمات نوینی را به روستاییان ارایه می دهند.

وی با اشاره به اینکه تاسیس نهاد عمومی غیر دولتی دهیاری نشانه‌ای از حرکت به سوی اجرای نظام نوین مدیریت در روستاها است، اظهار داشت : هم اکنون ۳۳۱ پایگاه آتش نشانی روستایی در کشور فعال بوده که ۱۴ درصد جمعیت روستائی را تحت پوشش خدمات خود قرار داده است.

فراقی ادامه داد: تعداد این پایگاه ها تا پایان امسال به ۴۲۶ افزایش می یابد و ۲۰ درصد جمعیت روستایی کشور تحت پوشش خدمات آتش نشانی و ایمنی قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه بیش از شش هزار روستا تحت پوشش سیستم مدیریت پسماند قرار گرفته اند، گفت: ۷۴۲ نعاونی دهیاری نیز در روستاهای کشور فعال است که اعضای این شرکت های تعاونی در هر بخش شامل دهیاری‌های همان بخش بوده و در زمینه‌های عمرانی، خدماتی، تولیدی و اقتصادی فعال هستند.

فراقی افزود: بر اساس موضوع بند الف ماده ۱۹۴ قانون برنامه پنجم توسعه کشور و با هدف اجرای طرح های عمرانی و خدماتی توسط دهیاری ها،بسته خدمات نوین روستایی در بخش های مختلف خدماتی و عمرانی از سوی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور به استانداری ها ابلاغ شده و تحقق آن در اولویت کاری این سازمان قرار گرفته است.

اجتمام **۹۰۲۲ ** ۱۵۶۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۱۱۵۸۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.