ارتباط تصویری رایتل با آیفون برقرار نمی‌شود؟

ارتباط تصویری رایتل با آیفون برقرار نمی‌شود؟

از زمان را‌ه‌اندازی سیم‌کارت‌های اپراتور سوم در تهران، کرج و راه‌اندازی ارتباط تصویری در روزهای اخیر در شهرهای مشهد و شیراز مدت زیادی نمی‌گذرد. شاید در نگاه اول در کشور ما برقراری ارتباط تصویری با تلفن‌های هوشمند به نظر مشکل بیآید و عده‌ای گمان کنند ارتباط تصویری با این تلفن‌ها سازگار نیست اما در سراسر جهان برقراری این ارتباطات در حال انجام است.

به گزارش ایسنا، طی روزهای گذشته و پس از راه‌اندازی اولین سرویس‌های ارتباطات تصویری مبتنی بر دیتا و اپراتور، این موضوع مطرح شده که ارتباط تصویری رایتل در تلفن‌های هوشمند به ویژه آیفون برقرار نمی‌شود و به برخی مشترکان دارای تلفن هوشمند آیفون در صورت تماس با خدمات تماس این اپراتور گفته شده است که این سرویس بر تلفن‌های آیفون برقرار نمی‌شود.

اما در این رابطه مدیر کل برند و ارتباطات رایتل گفت: امکان برقراری ارتباط تصویری با تلفن‌های هوشمند است و شاید موفق نشدن برخی برای برقراری ارتباط مشکل فنی آن‌ها باشد. شاهین آرپناهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا افزود: مشترکان تلفن هوشمند هنگامی که از مزایای ۳G استفاده می‌کنند متوجه امکانات این ارتباط خواهند شد.

مدیر کل برند و ارتباطات اپراتور سوم اشاره کرد:‌ رایتل تنها اپراتوری است که ارتباط تصویری آن ویدئو کال نیست و مبتنی بر دیتا و اپراتور فعالیت می‌کند.

آرپناهی تاکید کرد: هیچ مشکلی برای برقراری ارتباط تصویری با گوشی‌های دارای قابلیت هوشمند ندارد.

به گزارش ایسنا، سیم‌کارت‌های رایتل با سه نوع دائمی، اعتباری و دیتا عرضه می‌شوند که در حال حاضر هنوز فروش و واگذاری سیم‌کارت‌های اعتباری اغاز نشده است و تنها سیم‌کارت‌های دائمی و دیتای رایتل عرضه می شوند.

دارندگان سیم‌کارت‌های دائمی رایتل می‌توانند از انواع خدمات آن، شامل تماس تصویری، تماس صوتی، اینترنت پرسرعت و… استفاده و هزینه آن را در پایان هر دوره با دریافت صورتحساب پرداخت کنند. همچنین طرح‌ها و بسته‌های تشویقی خاصی، ویژه این مشترکان تنظیم می شوند.

مشترکان سیم‌کارت‌های اعتباری نیز با خرید کارت شارژ می‌توانند تا سقف اعتبار موجود از خدمات شبکه رایتل استفاده کنند. جزئیات طرح‌های تشویقی مخصوص این مشترکان در زمان تحویل سیم‌کارت از طریق رسانه‌ها و وب سایت رایتل اعلام خواهد شد.

سیم‌کارت‌های دیتا، ویژه دسترسی به خدمات دیتا و اینترنت پرسرعت هستند و قابلیت برقراری تماس صوتی را ندارند. دارندگان سیم کارتهای دیتا، می توانند به صورت سیار با استفاده از دستگاه‌های مختلف مانند انواع تبلت، لپ تاپ و مودمهای قابل حمل با قابلیت اتصال به شبکه نسل سوم، از اینترنت پر سرعت استفاده نمایند. این سیم کارتها از قابلیت ارسال و دریافت پیام کوتاه (SMS) نیز برخوردار می باشند.

لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

اخبار ICT در ایستنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.