ارتباط صنعت با دانشگاه هدف اصلی دوره دکترای پژوهش محور است

۳۰م دیماه ،

راه اندازی دوره دکترای پژوهش محور یکی از برنامه های وزرات علوم برای تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه است.

به گزارش خبرنگار صنفی آموزشی باشگاه خبرنگاران  حاضر در محل ؛  مهدی نژاد نوری معاون پژوهشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در مراسم افتتاحیه شانزدهمین دوره کنگره سراسری دولت، صنعت و دانشگاه برای توسعه ملی با استفاده از پژوهشهای هدفمند و کاربردی باید یک معماری از نیازهای کشور را در آینده داشته باشیم و کار اصلی پست های علمی در دانشگاهها کار برای آینده است و بیشترین توان ما باید مبنی بر نیازهای شناخته شده کشور درج شود.

وی افزود: جهش های علمی اگر مبتنی بر فلسفه روشنی نباشد در ذهن محقق شکل نخواهد گرفت و باید توجه خوبی به کل چرخه ایده تا بازار داشته باشیم. و در نظام ملی نوآوری هم این چرخه جایگاه ویژه ای دارد که باید مورد توجه قرار  گیرد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در حمایت از ارتباط صنعت و دانشگاه گفت: صنعتی که نتواند نیاز خود را شناسایی کند اولین مانع در مسیر پیشرفت است و باید انگیزه حرکت در مسیر نوآوری توسط صنعت تقویت شود و همیشه صنعت کشور در حال تحرک و پویایی باشد.

دکتر  مهدی نژاد نوری در ادامه گفت: مشکل ما در حال حاضر نداشتن راه کارها و راه بردها و سازمان و ساختار نیست و این مشکل محقق کردن تمام یافته های فکری است.

وی با اشاره به قانون حمایت از شرکتهای دانشگاهیان ادامه داد: تحقیقات در سیستم وزارت علوم برای این بود که دانشگاههای کشور در تحقیقات و پژوهش و فن آوری نقش کلیدی و اساسی داشته باشند و وزارت علوم باید سیاست های واحد و هدفمند کردن فعالیت ها را محقق کند.

دکتر  مهدی نژاد نوری تصریح کرد: برای اجرای کردن طرح های دانش محور در کشور از منابع وزارت علوم استفاده کرده ایم و خواست های علم و فن آوری را که محل استقرار شرکت های دانش بنیان بوده از ۱۴ واحد ۳۱ رسانده ایم.

وی با تشکر از برگزار کنندگان شانزدهیمن کنگره همکاری های دولت و دانشگاه و صنعت برای توسعه ملی خاطر نشان کرد: این کنگره در برجسته سازی و تدوین موضوعات می تواند نقش بسیاری داشته باشد و دغدغه ارتباط صنعت و دانشگاه را زنده نگه دارد و با تبادل اطلاعات و فرهنگسازی راه کارهای خلاقانه ای را در جهت ارتباط صنعت و دانشگاه ارائه دهد.

گفتنی است؛ شانزدهمین کنگره همکاری های دولت و دانشگاه و  صنعت برای توسعه های ملی امروز با حضور معاونین وزارت علوم روئسای دانشگاهها ، محققین و پژوهشگران و دانشجویان در محل سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران آغاز به کار کرد و تا فردا به کار خود ادامه خواهد داد./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.