ارتباط میان پاکیزگی و ابتلا به آلزایمر

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز: محققان در بررسی‌های تازه خود اخطار دادند: داشتن وسواس برای تمیز و پاکیزه بودن خطر ابتلا به زوال عقلی را به دنبال دارد.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از ایسنا، محققان همچنین در مطالعات اخیر خود به ارتباط میان زندگی در کشورهای ثروتمند و میزان ابتلای ساکنان آن‌ها به بیماری آلزایمر پرداختند.

در این مطالعه آمده است: مردمان کشورهایی که استطاعت مالی بیشتری برای رعایت پاکیزگی دارند بیشتر به آلزایمر و زوال عقلی مبتلا می‌شوند. بنابراین مردم انگلیس و دیگر کشورهای توسعه یافته حدود ۱۰ درصد بیشتر از مردم ساکن در کنیا و کامبوج به این بیماری‌ها مبتلا می‌شوند.

محققان معتقدند «فرضیه‌ پاکیزگی» سبب این تفاوت است. در این نظریه آمده است که دنبال کردن سبک زندگی همراه با رعایت افراطی بهداشت، سیستم ایمنی بدن را از حالت تعادل خارج می‌کند و توانایی بدن را برای مقابله با بسیاری از آلودگی‌ها از بین می‌برد.

محقق ارشد این مطالعه از دانشگاه کمبریج گفت: بررسی اطلاعات پزشکی از ۱۹۲ کشور نشان می‌دهد در مناطقی که اشخاص کمتری در معرض عفونت می باشند تعداد بیشتری بیمار مبتلا به آلزایمر وجود دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه دیلی میل، عدم تماس کافی با آلودگی‌ها از رشد گلبول‌های سفید خون که عامل کلیدی سیستم ایمنی است، می‌کاهد. این عدم تعادل همچنین با بروز نوعی التهاب ملاحظه شده در مغز مبتلایان به بیماری آلزایمر ارتباط دارد.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.