ارتش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه فرهنگ و هنر همکاری می‌کنند

نشست بررسی زمینه‌های همکاری‌های مشترک میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

ارتش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه فرهنگ و هنر همکاری می‌کنند

به گزارش ممتاز نیوز، در این نشست که با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت‌الاسلام حسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران و جمعی از فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی و مدیران این وزارتخانه برگزار شد،محمدمهدی اسماعیلی با تسلیت ایام اربعین حسینی و خیرمقدم به فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با سازمان‌هایی همچون ارتش جمهوری اسلامی که یک کادر باتجربه، بانظم، انقلابی و همراه با آموزش و اخلاق دارد می‌توانند بیش از گذشته ارتباط داشته باشد.

وی ادامه داد: همزمانی برگزاری این نشست با هفته دفاع مقدس را به فال نیک می‌گیریم. از ارتش جمهوری اسلامی در زمان دفاع مقدس خاطرات برجسته‌ای در اذهان نقش بسته است و به عنوان یک معلم دانشگاه از جمله موضوعاتی که با علاقه در مورد آن صحبت می‌کنم، موضوع راهبردی دفاع مقدس است. در کلاس‌های درس همیشه به دانشجویان می‌گویم که ساز و کار تبلیغی ما در مورد بیان دلاوری‌های ارتش جامانده و آنچه شایسته ارتش قهرمان است نتوانسته‌ایم به تصویر بکشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: یکی از ضعف‌های ما در کار تبلیغی این است که نتوانستیم قهرمانی‌های سربازان و فرماندهان ارتش را به نسل امروزی منتقل کنیم و این قصور در حوزه فرهنگ و هنر هم وجود دارد، یکی از سر فصل‌های ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این خواهد بود که بخشی از فعالیت‌ها که در حوزه سینما، تئاتر، هنرهای تجسمی و … را به کار بگیریم تا در کنار ارتش و سازمان عقیدتی سیاسی این مجموعه بتوانیم دین خود را ادا کنیم.

اسماعیلی افزود: نسل امروز کشور ما دفاع مقدس را ندیده و این روایت‌های درست است که ماندگار خواهد شد و ما باید بخشی از این کار را در دوره پیش ‌رو با همکاری ارتش انجام دهیم.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات فرهنگی ارتش گفت: ارتش سابقه مهمی در حوزه فرهنگ و هنر نیز دارد، از جنبه معلمی خود می‌توانم بگویم در بسیاری از شاخه‌های هنر جدید، ارتش پیشتاز و معرفی کننده آنها به حوزه فرهنگ و هنر کشور بوده است. در حوزه موسیقی و هنرهای نمایشی در ۱۵۰سال اخیر هنرهایی که توسط ارتش به جامعه هنری وارد شده کم نبوده است، پس از پیروزی انقلاب اسلامی هم ارتش باز توانسته بخش مهمی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری را پوشش دهد، امروز برخی از حوزه‌های هنری کاملا منحصر به خدماتی است که ارتش جمهوری اسلامی ارائه کرده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: این نشست می‌تواند ظرفیت و پتانسیل‌های مهم دو مجموعه را نشان دهد تا همه بتوانیم کارهای مهم را در دوره پیش‌رو انجام دهیم. ما به عنوان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت مردمی تمام هدف‌مان این است که یک هم‌افزایی همه‌جانبه بین همه دستگاه‌های داخل و خارج از دولت ایجاد کنیم و با کنار گذاشتن تمایزات که ما را از هم جدا می‌کند، می‌توانیم همگی به عنوان سربازان رهبر معظم انقلاب فعالیت کنیم، و به همین منظور در کنار ارتش، خود را سربازان فرهنگی رهبر انقلاب می‌دانیم.

وی بیان کرد: به نمایندگی از مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که یک مجموعه متنوع و متکثر است اعلام ‌می‌کنم این مجموعه با همه ظرفیت‌های خود در خدمت ارتش جمهوری اسلامی خواهد بود. البته باید نشست‌های تخصصی‌تر برگزار شود و از کلی گویی‌ها فاصله گرفته و به سمت عملیاتی شدن کارها برویم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز داشت: همه هدف ما خدمت‌رسانی فرهنگی است و همکاران ما در این راستا هر چه در توان دارند به کار خواهند گرفت، در کار برای انقلاب اسلامی، امام راحل و شهدا هیچ‌گاه نگاه بخشی و قشری وجود ندارد و همه نگاه‌ها عمومی است زیرا توفیقی است که نصیب افراد می‌شود.

اسماعیلی تصریح کرد: در مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هرآنچه در توان داریم در کنار ظرفیت ارتش قرار خواهیم داد و می‌توان با ارتش با آن حجم از نیروی انسانی که به موجب خدمت سربازی در اختیار دارد، پیوند محکمی را برقرار کنیم تا نیازهایی که در این مجموعه وجود دارد برآورده و در عین حال استعدادهایی را که در آن بخش‌ هستند شکوفا کنیم.

وی ادامه داد: یک جوان تحصیل کرده قبل از اینکه بخواهد وارد فعالیت‌های اجتماعی شود باید از مجاری سربازی عبور کند و دقیقا در اینجا می‌توان آموزش و انگیزه لازم را به جوانان تزریق کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان یادآور شد: بنده سال‌ها کار افکارسنجی انجام داده‌ام و مجموعه ارتش یکی از مجوعه‌های بی‌بدلیل در سرمایه‌ اجتماعی کشور است، ارتش در همه افکارسنجی‌ها در نقطه‌های بالای اعتماد عمومی قرار داشته و همین امر شرایط را برای کارهای آموزشی و فرهنگی فراهم می‌کند. با همه وجود در خدمت ارتش جمهوری اسلامی خواهیم بود و از تمام ظرفیت خود استفاده خواهیم کرد. امید است این نشست سرآغاز کارهای مشترک بین دو مجموعه در توسعه کمی و کیفی در حوزه‌های فرهنگی و هنری باشد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.