اردنی‌های معترض بار دیگر اجرای اصلاحات واقعی در این کشور را خواستار شدند

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ شنبه ۱۳م آبان ۹۱،

جمعی از مردم اردن با برگزاری تظاهرات هفتگی‌شان ضمن انتقاد از سیاست‌های دولت این کشور در خصوص اوضاع اقتصادی بار دیگر اجرای اصلاحات واقعی و کاهش قیمت‌ها در این کشور را خواستار شدند.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه اماراتی الخلیج، مردم اردن با برگزاری تظاهراتی در مناطق مختلف این کشور از سیاست‌های رسمی دولت اردن در خصوص حل‌وفصل پرونده‌های مربوط به وضعیت دشوار اقتصادی و فساد مالی در ادارات این کشور انتقاد نمودند.

معترضان در این تظاهرات با سردادن شعارهایی بار دیگر از دولت این کشور خواستند که ضمن اجرای اصلاحات واقعی عاملان فساد مالی را بازداشت و محاکمه نمایند.

شرکت نمایندگان همچنین ضمن اخطار نسبت به افزایش قیمت کالاهای ضروری از عملکرد دولت در بازداشت فعالان جنبش‌های مختلف اردن به شدت انتقاد نمودند.

در این تظاهرات که از سوی “کمیته عالی حمایت از وطن” برگزار شد، تظاهرکنندگان با تجمع در نزدیکی سفارت رژیم صهیونیستی در امان پایتخت اردن لغو معاهده “وادی عربه” و بسته شدن سفارت این رژیم و همچنین اخراج دیپلمات‌های صهیونیستی از اردن را خواستار شدند.

همچنین نیروهای ملی و جوانان اردن نیز با تجمع در مقابل مسجد بزرگ الحسینی در مرکز امان بار دیگر انتخابات آینده اردن را تحریم نمودند.

در استان جنوبی الکرک نیز جمعی از مردم اردن با برگزاری تظاهراتی سیاست‌ها و تصمیمات دولت اردن را به ویژه نسبت به قانون انتخابات و قانون مربوط به نشریات و مطبوعات نادرست خواندند.

در استان‌های “جرش”،”معان” و “السلط” نیز تظاهرات‌های مشابهی برگزار شد که طی آن شرکت نمایندگان مخالفت خود را با بازداشت فعالان اردنی اعلام و خواهان انجام اصلاحاتی در قانون اساسی این کشور شدند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.