ارزش بازار سرمایه ایران؛ ۳۳ هزار میلیارد تومان

۰۵م آذر ،

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: ارزش بازار سرمایه ایران از ۳۳ هزار میلیارد تومان در سال ۸۴ با رشد چهار برابری به ۱۳۷ هزار میلیارد تومان در مهر امسال رسید.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران، سید شمس الدین حسینی در همایش اهمیت و نقش مؤسسات رتبه بندی در اقتصاد افزود: در این مدت ارزش معاملات از ۵ هزار میلیارد تومان با رشدی ۴ و نیم برابری به ۲۲ هزار میلیارد تومان رسید.

وی اضافه کرد: اگر سهام قابل مبادله روزانه از ۶۰ میلیون سهم در سال ۸۴ به ۳۰۴ میلیون سهم در سال ۹۰ رسید این حاصل اعتماد است بگونه ای که تعداد سرمایه گذاران در بازار سرمایه در این مدت از سه میلیون سرمایه گذار به ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار سرمایه گذار افزایش یافته است.

حسینی با اشاره به اینکه بازار سرمایه ایران که در سال ۱۳۴۶ شکل گرفت قدیمی ترین بازار سرمایه در منطقه است گفت: باید قدر زحمات پیشینیان را بدانیم ، این بازار در اختیار ماست و همه باید تلاش کنیم این بازار را با قدرت به نسل بعدی بسپاریم.

وی گفت: زمانی برخی ها با اکراه از بازار سرمایه ایران صحبت می کردند اما به لطف رشد و رونقی که در این بازار ایجاد شده است دیگر صحبت هایی از این دست را در باره بازار سرمایه ایران نمی شنویم./س


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.