ارزش سهام پرسپولیس و استقلال تا پایان هفته مشخص می‌شود

رئیس‌کل سازمان خصوصی‌سازی از عرضه اولیه سهام سرخابی‌های پایتخت تا پایان بهمن ماه خبر داد.

ارزش سهام پرسپولیس و استقلال تا پایان هفته مشخص می‌شود

به گزارش ممتاز نیوز، حسین قربانزاده گفت: واگذاری باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال با افزایش سرمایه از طریق صرف سهام خواهد بود و پولی که مردم برای هر سهم می‌دهند به باشگاه‌ها می‌رسد.

او ادامه داد: در این نوع عرضه اولیه، باشگاه‌ها با مشارکت مردم بورسی می‌شوند و پولی که می‌دهند مقداری تنفس برای باشگاه‌ها ایجاد می‌کند و روند این واگذاری نیازمند تشکیل مجمع است تا در صورت‌جلسه تصویب گردد و ارزش‌گذاری دو باشگاه در هیئت واگذاری انجام شود.
رئیس‌کل سازمان خصوصی‌سازی گفت: این روند، با درج نماد در بازار پایه فرابورس امکان خرید سهام دو باشگاه را برای مردم فراهم می‌کند.
قربانزاده تصریح کرد: ۱۰ تا ۲۰ درصد سهام سرخابی‌ها از طریق مشارکت در سرمایه عرضه می‌شود و البته ترکیب سهامداری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در حال بررسی است.
وی افزود: وزارت ورزش، دو باشگاه و وزارت اقتصاد در تعاملی مشترک این اتفاق را صورت خواهند داد تا بهترین ترکیب سهامداری شکل بگیرد.
قربانزاده گفت: عرضه ۱۰ تا ۲۰ درصدی سهام باشگاه‌ها در نهایت تا پایان بهمن ماه عملیاتی خواهد شد.
رئیس‌کل سازمان خصوصی‌سازی درباره بقیه ترکیب سهامداری هم گفت: باید سهامداران بزرگ و عمده‌ای مانند شرکت‌های بورسی مشارکت کنند تا یک یا دو سبد از سهام باشگاه را در اختیار گیرند و کنار آن‌ها هم دیگر افراد همچون پیشکسوتان و بازیکنان و کارکنان وزارت هم امکان مشارکت در مالکیت سرخابی‌ها را خواهند داشت.
وی به جزئیات جلسه امروز خود و کارشناسان رسمی دادگستری اشاره کرد و افزود: در این جلسه کارشناسان برای قیمت‌گذاری نشان تجاری یا برند و دارایی‌های دو باشگاه حضور داشتند که پس از ارزش‌گذاری دارایی‌های فیزیکی سرخابی‌ها بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی‌شده معلوم شد اسناد و مدارکی که جهت حسابرسی نیاز داشتند در اختیارشان قرار نگرفته است.
رئیس‌کل سازمان خصوصی‌سازی گفت: البته در خصوص ارزش‌گذاری نشان تجاری یا برند دو باشگاه پرسپولیس و استقلال هنوز میان مسئولان دو تیم اختلاف نظر وجود دارد، اما احتمالاً تا پایان هفته آینده ارزش‌گذاری این دو باشگاه نهایی خواهد شد و به هیئت واگذاری خواهند رفت و بعد از درج نماد برای عرضه به سازمان بورس معرفی خواهند شد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.