ارزیابی نتایج مذاکرات دو روزه ایران با آژانس در وین

خبرگزاری آریا- نشست دو روزه نماینده کشورمان در آژانس انرژی اتمی با مقامات این اژانس نشست دو روزه نماینده کشورمان در اژانس بین المللی انرژی اتمی با مقامات آژانس پایان یافت. 
 به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا،  دراین نشست که در محل نمایندگی دائم کشورمان در اژانس انرژی اتمی برگزار شد اخرین تحولات در زمینه پرونده هسته ای کشورمان بررسی شد.

مذاکرات سازنده
 در همین حال نماینده کشورمان در آژانس انرژی اتمی گفتگوهای دو روزه با آژانس را موفقیت آمیز خواند. 
 سلطانیه که به همراه هرمان ناکارس معاون مدیرکل اژانس در امور پادمانها در پایان این گفتگوها در نشست مطبوعاتی شرکت کرده بود افزود این دور از مذاکرات فشرده برای تهیه مدالیته و چارچوبی برای حل و فصل موضوعات باقیمانده در زمینه پرونده هسته ای ایران بود.
وی افزود در این گفتگوها به پیشرفت هائی دست یافتیم و قرار است دور بعدی ان دوشنبه هفته اینده برگزار شود.
هرمان ناکارس هم در این نشست مطبوعاتی نتایج این دور از مذاکرات را مفید و سازنده خواند.
 
در همین حال بی بی سی گزارش داد علی اصغر سلطانیه نماینده ایران در آژانس گفت و گوهای دو روز گذشته را مثبت ارزیابی کرد. او صبح دیروز در ابتدای دومین روز مذاکرات با بازرس ارشد آژانس گفت که مذاکرات در مسیر خوبی پیش می روند.
وی در پایان مذاکرات دو روزه باری دیگر با لحنی شاداب مذاکرات را مثمرثمر خواند و گفت که مذاکرات در فضایی سازنده انجام شده اند.
در مقابل، هرمان ناکارتس، بازرس ارشد آژانس مذاکرات را در حالی مثبت توصیف کرد که به گفته وی مبادله نظرات به خوبی بین طرفین صورت گرفته است.
 ناکارتس باری دیگر تاکید کرد که مذاکرات بر سر حل مسایل با تمرکز روی رفع نگرانی از جنبه نظامی برنامه هسته ای ایران است.
او برخلاف سلطانیه صورتی جدی و خشک داشت. برخی ناظران حاضر در محل یک علت این امر را پیچیدگی مذاکرات و علت دیگرش را در این نکته می دانستند که عکس های دانشمندان ترور شده ایرانی در محل حضور دوربین های خبری قرار داده شده بود.

 


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.