ارسال پیامک با خط مصریان باستان!

مخترعی با الهام از زبان باستانی مصری‌ها، زبان نشانه جدیدی را برای گوشی‌های آیفون و برخی از نرم‌افزارهای شبکه طراحی کرده است که در آن نشانه‌ها جایگزین حروف می‌شوند.

خبرگزاری ایسنا: مخترعی با الهام از زبان باستانی مصری‌ها، زبان نشانه جدیدی را برای گوشی‌های آیفون و برخی از نرم‌افزارهای شبکه طراحی کرده است که در آن نشانه‌ها جایگزین حروف می‌شوند.

با وجود این‌که نقاشی‌های غاری با مدرن شدن جوامع به کلی فراموش شده‌اند اما یکی از همین تجهیزات مدرن عاملی جدید برای بازگشتن زبان هیروگلیف به دنیای انسان‌ها شده است.

چندی پیش مردی از کلرادو به نام کای استاتز، زبانی جدید را برای تلفن‌های همراه ابداع کرده است که در آن کلمات به واسطه تصاویری که نشان دهنده حرکات، اسامی و مکان‌ها هستند جایگزین می‌شوند.

 در واقع این ابداع مدلی مدرن از زبان هیروگلیفی است که در مصر باستان مورد استفاده قرار می گرفت. زبان iConji از تصاویری در ابعاد ۳۲ در ۳۲ پیکسل مربع تشکیل شده که هر یک معنی مجزایی دارند.

به گفته استاتز استفاده از نشانه‌ها به جای واژه‌ها و بازی با لغات در این زبان جدید بسیار جالب توجه و آموزنده است، چه پیامی کامل با دستور زبان صحیح را ارسال کنید و چه پیامی تک واژه‌ای برای دعوت از دوستتان برای نوشیدن یک فنجان چای، دریافت پاسخ پیام به این زبان همیشه باعث سرگرمی و خنده خواهد شد.

در این میان بسیاری از متخصصان زبان شناسان بر این باورند استفاده از این زبان برای برقراری ارتباط با یکدیگر علاوه بر پایین آوردن سرعت انتقال پیام می‌تواند برای افراد مختلف فرایندی سخت و پیچیده‌ به شمار می‌رود.  


مجله اینترنتی برترین ها سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.