ارسال پیام محرمانه به ایران تکذیب شد

کارنی با اشاره به اینکه واشنگتن و تل آویو هیچ اختلافی درباره ضرورت جلوگیری از دست یابی ایران به سلاح اتمی ندارند، تاکید کرد که این گزارش غلط است و وی درباره مسایل فرضی صحبتی برای گفتن ندارد.
سخنگوی کاخ سفید گزارش یک روزنامه اسراییلی را درباره ارسال پیام محرمانه دولت اوباما به ایران درباره حمله احتمالی اسراییل به ایران را تکذیب کرد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از رویترز جی کارنی سخنگوی کاخ سفید روز گذشته گزارش روزنامه ” یدیوت آحارونوت ” اسراییل را درباره ارسال پیام محرمانه اوباما به ایران را رد کرد.

کارنی با اشاره به اینکه واشنگتن و تل آویو هیچ اختلافی درباره ضرورت جلوگیری از دست یابی ایران به سلاح اتمی ندارند، تاکید کرد که این گزارش غلط است و وی درباره مسایل فرضی صحبتی برای گفتن ندارد.

روزنامه آحارونوت اسراییل روز دوشنبه با انتشار گزارشی مدعی شد که دولت اوباما با ارسال نامه ای محرمانه به ایران از طریق کانال های دیپلماتیک اروپایی به مقامات تهران اطمینان داده است که واشنگتن از هر گونه حمله احتمالی اسراییل به ایران پشتیبانی نخواهد کرد و در عوض دولت آمریکا این انتظار را از تهران دارد که در صورت جنگ با اسراییل پایگاه های آمریکا در منطقه را هدف حمله قرار ندهد.

واشنگتن در حالی گزارش روزنامه یدیوت آحارونوت را تکذیب کرده است که در ماه های گذشته روابط دولت راست گرای نتانیاهو با دولت اوباما به سردترین شرایط در تاریخ ۶ دهه ای روابط واشنگتن – تل آویو رسیده است و نتانیاهو دولت اوباما را متهم به اهمال و سهل انگاری در برخورد با برنامه هسته ای ایران می کند.

نتانیاهو روز یکشنبه نیز با تاکید دوباره بر تهدیدات ناشی از برنامه هسته ای ایران بر امنیت اسراییل از واشنگتن و جامعه جهانی خواست تا خط قرمزی مشخص برای برخورد نظامی با ایران تعیین کند.

اما جی کارنی روز گذشته بار دیگر با تاکید بر موضع دولت اوباما در قبال برنامه هسته ای ایران گفت که از نظر واشنگتن همچنین برای رویکرد دیپلماتیک برای حل و فصل مساله هسته ای ایران فرصت باقی است .

عصر ایران

طبقه بندی: اخبار مهم   |   تعداد بازدید: ۶۵ نفر   |   تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۴ شهریور
آخرین اخبار و جدیدترین مطالب در مورد , ارسال پیام محرمانه, ارسال پیام محرمانه به ایران


مجله اینترنتی عکس ، دانلود اهنگ ، اس ام اس ، اخبار روز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.