ارشاد نگارخانه‌اش را از سازمان کتابخانه‌ها پس می‌گیرد

۶ م دیماه ،

به گفته معاون هنری ارشاد خراسان جنوبی، نگارخانه ˝غدیر˝ که به نهاد سازمان کتابخانه‌های این استان واگذار شده بود برای تبدیل به نگارخانه پس گرفته می‌شود.

به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، نگارخانه های استان خراسان جنوبی در حال حاضر ۴ مجموعه است که از این تعداد دو نگارخانه متعلق به ارشاد، یک نگارخانه شهرداری و یک نگارخانه متعلق به حوزه هنری این استاد می باشند.

نگارخانه “باران” در شهرستان قائن واقع است که اداره ارشاد خراسان جنوبی امسال اقدام به افتتاح آن کرده است. این نگارخانه ظرفیت ۴۰ الی ۵۰ اثر را دارد.

شهرستان فردوس نیز با داشتن نگارخانه “شهید گمنام” که متعلق به ارشاد استان است، ظرفیت ارائه ۴۰ اثر را برای علاقه‌مندان دارا است.

در بیرجند نیز دو نگارخانه “بهمن” و “شهر” فعالیت می‌کنند. نگارخانه “بهمن” با حمایت حوزه هنری از ۳ سال قبل فعالیت خود را آغاز کرده و اکنون به صورت تجهیز شده می‌تواند ۶۰ اثر را ارائه کند.

نگارخانه “شهر” در این شهرستان نیز از سال قبل با پشتیبانی شهرداری بهسازی شده است و می‌تواند ۷۰ اثر را در خود جای دهد.

به گفته سید علی زمزم، معاون هنری ارشاد استان خراسان جنوبی، برای شهرستان نهبندان نیز اعتبار ۲۰۰ میلیون تومانی‌ای پیش بینی شده و در حال احداث است که تا سال آینده به مرحله بهره برداری خواهد رسید.

وی همچنین توضیح داد، در شهرستان بیرجند، نگارخانه “غدیر” متعلق به ارشاد بوده، که مدتی قبل اداره ارشاد آن را به سازمان کتابخانه ای واگذار کرده بود، اما با توجه به این که استفاده غیر حرفه ای از آن می‌شده به زودی ارشاد آن را پس خواهد گرفت و نگارخانه ای با ظرفیت ۸۰ اثر را بازسازی خواهد کرد.

معاون هنری ارشاد همچنین به “مجتمع فرهنگی هنری” بیرجند اشاره کرد که در نقشه آن نگارخانه ای در نظر گرفته شده، اما هنوز اعتباری برای این نگارخانه معین نشده است.

بر اساس این گزارش، اگر نگارخانه های وعده داده شده ساخته شوند، نگارخانه های استان خراسان شمالی تا چندی دیگر از ۴ ساختمان به هفت مجتمع خواهند رسید.

انتهای پیام/۳۸
 


آخرین خبرها
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.