ازدواج به‌هنگام از ضرورت‌های جامعه امروز است

مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزرات ورزش و جوانان، گفت: ازدواج به‌هنگام و فرزندآوری از ضرورت‌های جامعه امروز ما است.

ازدواج به‌هنگام از ضرورت‌های جامعه امروز است

به گزارش ممتاز نیوز، اعظم کریمی روز دوشنبه ۲۶ مهر در جلسه مجمع خیرین استان که به نمایندگی شهرستان نهاوند در محل فرمانداری نهاوند برگزار شد، اظهار کرد: بهانه حضور ما در استان همدان بحث سلامت‌روان و ازدواج است و در همین راستا نشست ویژه روانشناسان و مشاوران را به صورت ملی به میزبانی استان همدان برگزار کردیم.

وی تصریح کرد: همچنین در حاشیه این نشست تلاش کردیم که نشستی با مجامع خیرین استان داشته باشیم ضمن این‌که موضوعاتی را که مجامع خیرین رو در رو با خانواده‌های نیازمند مواجه هستند را آسیب‌شناسی کنیم و برای تقویت این مجامع در کل کشور برنامه‌ریزی کنیم.

وی تصریح کرد: درست است که هم‌چنان بحث اشتغال و مسکن مسئله ازدواج جوانان کشور ما را تحت‌الشعاع خود قرار داده است ولی مسئله مهم فرهنگ‌سازی را باید مدنظر قرار دهیم و قطعا تریبون‌های نماز جمعه و فضاهایی که محفل حضور جوانان است می‌توانند در فرهنگ‌سازی برای بحث ازدواج به ما کمک کنند.

کریمی افزود: متاسفانه یکی از آسیب‌های جدی در حوزه ازدواج که امروز از نزدیک با آن مواجه هستیم بحث تشریفات و رسومات نوظهوری است که ریشه در فرهنگ ما ندارد اما متاسفانه هر روز در حال ترویج است و فضای مجازی نیز به آن دامن زده به میزانی که ازدواج در جامعه ما را به تاخیر انداخته است.

وی ادامه داد: امروز موضوع جمعیت ما به یکی از بحران‌ها در کشور تبدیل شده که اگر برای آن چاره‌اندیشی نکنیم در آینده با یک جمعیت سال‌خورده مواجه می‌شویم که جمعیت فعال خودش را از دست داده و جمعیتی که باید در سن کار و مولد باشند و به بقیه خدمات ارائه بدهد را از دست داده است.

کریمی با اشاره به این‌که از این نگاه هم بحث ازدواج به‌هنگام و تشکیل خانواده برای ما اهمیت دارد، یادآوری کرد: ما تلاش کرده‌ایم که از طریق برگزاری کارگاه‌های آموزشی که توسط ادارات ورزش و جوانان در همه استان‌ها و شهرهای کشور برگزار می‌شود و حتی تا دل روستاها نیز نفوذ کرده به این مسئله مهم اشاره کنیم که ازدواج به‌موقع یک ضرورت برای جامعه ماست ازدواجی که در نهایت منجر به فرزندآوری و تشکیل خانواده شود.

وی در ادامه به مجامع خیرین ازدواج اشاره کرد و گفت: مجمع خیرین ازدواج شهرستان نهاوند در استان‌ سرآمد است و بسیار فعال هستند که منشاء خدمات و یک الگوی موفق در بین مجامع خیرین هستند.

مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزرات ورزش و جوانان به اهمیت فرهنگ‌سازی برای افزایش مشارکت‌های مردمی در مجامع ازدواج اشاره کرد و افزود: ما در بحث مجامع خیرین در سراسر کشور فقط به دنبال دادن اقلام جهیزیه نیستیم بلکه تهیه مسکن ولو به صورت موقت، ارائه تسهیلات ایجاد اشتغال، تهیه سیسمونی وغیره را در دستور کار قرار داده‌ایم.

به گفته کریمی به خاطر این‌که خدمات مشاوره‌ای در کشور هزینه بالایی دارند همین امر باعث شده که زوجین به مشاورین ازدواج مراجعه نکنند و متاسفانه بسیاری از زندگی‌ها دچار فروپاشی و معضل طلاق شوند و این طلاق‌ها آسیب‌های فراوانی را به جامعه ما وارد کرده است.

وی همچنین ارائه خدمات مشاوره‌ رایگان به زوجین را از دیگر فعالیت‌های مجامع خیرین ازدواج در کشور عنوان کرد و ایجاد مرکز تخصصی مشاوره و خانواده را در شهرستان نهاوند ضروری دانست و از مسئولین محلی شهرستان خواست که برای این مهم فارق‌التحصیلان و افراد مستعد در این زمینه شناسایی کنند و خودشان نیز قول حمایت را دادند.

کریمی در خاتمه از حمایت‌ از سازمان‌های مردم نهاد در شهرستان خبر داد و گفت: فرزندان این شهرستان نیازمند احداث خانه جوانان هستند تا بتوانند فعالیت‌های خود را در آن‌جا سروسامان بدهند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.