از انتقاد شدید منتقدان تا ناشیانه خواندن سئوال خبرنگاران توسط پوراحمد

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

در نشست فیلم˝۵۰ قدم آخر˝ ؛

نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی ˝۵۰ قدم آخر˝ به کارگردانی کیومرث پوراحمد با حضور عوامل فیلم در برج میلاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سینمایی ممتاز به نقل از هنرآنلاین، کیومرث پوراحمد کارگردان فیلم “۵۰ قدم آخر” با اشاره به روند ساخت این فیلم گفت: اگر می خواستم فقط دربارهٔ ماموریت ساده یک رزمنده فیلم بسازم یک فیلم معمولی ساخته بودم اما من به این فیلم به سفر و دگرگونی یک انسان توجه کردم و آن را نشان دادم.

پوراحمد با اشاره به رفتارهایی که در هنگام نمایش فیلم بوجود آمده بود گفت: ساختار فیلم همین است و اگر کسی قسمت دوم فیلم را دوست ندارد شرمنده هستم و کار دیگری نمی توانم بکنم.

او با انتقاد از بعضی رسانه ها گفت: متاسفانه بعضی رسانه ها در هنگام منتقل کردن حرف های من لحن و یا منظور من را درست منتقل نمی کنند.

کارگردان “۵۰ قدم آخر” افزود: ما در طی دوره فیلمبرداری دائم از کسانی که اطلاعات نظامی داشتند و یا در سال های دفاع مقدس حضور داشتند مشورت می گرفتیم.

او همچنین دربارهٔ استفاده از موسیقی گفت: فیلم های من کمترین حد از موسیقی را دارد. به طور مثال در “اتوبوس شب” فیلم من فقط ۷ دقیقه موسیقی داشت در این فیلم نیز موسیقی به اندازه است و از فردین خلعتبری تشکر می کنم.

پوراحمد با اشاره به فصل پایانی فیلم خود گفت: گروهی از دوستانم معتقدند که باید بخش پیری شخصیت اصلی را حذف کنم اما من خودم آن را دوست دارم. بخش پیری قهرمان داستان را به این سبب نشان دادم که بگویم بچه هایی که در جنگ بودند دردهایی دارند که همیشه با آنها است.

پوراحمد از بابک حمیدیان و حسین جعفریان تشکر کرد و گفت که فیلم بدون حضور آنها ساخته نمی شد و افزود: در این فیلم یک گروه ۴۰ نفره بودند که همه همکاری خوبی داشتند.

بابک حمیدیان یکی از بازیگران فیلم نیز گفت: من بعد از فیلم “چ ” از درخت سقوط کردم و ۶ ماه بستری بودم و امسال ۲ فیلم سینمایی بازی کردم. آنچه که من در این فیلم بازی کردم به نوعی سفر خود پوراحمد بود و معتقدم در فضای جنگی کمی شاعرانگی نیز لازم است.

طناز طباطبایی یکی دیگر از بازیگران فیلم نیز گفت: من اولین بار بود که با لهجه کردی حرف زدم و شاید باید تلاش بیشتری می کردم و اگر درست ادا نشده است عذرمی خواهم.

حسین جعفریان فیلمبردار نیز گفت: پوراحمد از سینمای شاعرانه به سینمای جنگ آمده است به همین سبب فیلمش شاعرانه ست.

سلمان فرخنده بازیگر دیگر فیلم نیز گفت: این اولین کار سینمایی من بود و اگر حمیدیان نبود شاید نمی توانستم بازی کنم.

او با اشاره به شباهت خود به خسرو شکیبایی گفت: من یک بازیگر تئاتر هستم و اگر کمی شبیه شکیبایی هستم خدا را شکر می کنم اما هرگزاز ایشان کپی نمی کنم.

حاشیه ها:

*واکنش منفی منتقدان و اهالی رسانه به فیلم “۵۰ قدم آخر” به کارگردانی کیومرث پوراحمد.

*از نیم ساعت دوم فیلم مخاطبان به نشانه اعتراض در سالن دست و سوت زدند.

*نشست خبری فیلم با نیم ساعت تاخیر آغاز شد.

*اجرای نشست را امیر پوریا بر عهده داشت.

*پوراحمد در ابتدای نشست از منتقدان و اهالی رسانه پرسید از نظر شما سکانسی که بابک حمیدیان و طناز طباطبایی کنار رودخانه با کودک نشسته بود خنده داشت که مخاطبان در سالن خندیدند و اهالی رسانه این خنده را تایید کردند.

*پوراحمد گفت: خلاقیت بابک حمیدیان در این فیلم مانند خسرو شکیبایی در “اتوبوس شب” بود.

*خبرنگاران در سوالی پرسیده بودند که عقرب پای چپ حمیدیان را زده بود اما از جایی به بعد پای راستش را بسته بود که بابک حمیدیان در واکنش به این سئوال به نشانه تاسف سرتکان داد.

*پوراحمد اعتراض کرد که آنچه در مصاحبه هایم می گویم با آنچه که در خبرگزاری ها یا روزنامه ها می خوانم بسیار تفاوت دارد فکر می کنم دستگاه ضبط خبرنگاران مشکل دارد.

*پوراحمد گفت: بعضی سئوال ها ناشیانه است.

*بابک حمیدیان گفت: سر فیلم پوراحمد از درخت پرت شدم و ۶ ماه بستری بودم به همین سبب امسال تنها ۲ فیلم دارم.

*حمیدیان گفت: فیلم های شهری و آپارتمانی از قاموس من رخت بسته است. امیدوارم سال آیده چنین فیلم هایی به من هم برسد.

*حسین جعفریان فیلمبردار گفت: در چند روز اخیر دیدم اسم من را محمدحسین جعفریان نوشته اند که جای خنده دارد زیرا من سال های بسیاری است که در سینما حضور دارم. در ادامه صحبت ها ناگهان کاغذ مربوط به اسمش را بالا برد و به عکاسان گفت عکس بگیرید.


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.