از این پس، دریچه های چدنی عامل سرو صدا نیست

اردیبهشت ۱۴۰۳

در خیابان که راه می روی، با رد شدن اتوبوس و یا ماشینهای سواری، صداهایی که توجه عابرین را به خود حلب می کند، صدای دریچه های آبرو در شهر است. گاهی حتی با راه رفتن بر روی دریچه ها و پا گذاشتن بر روی آنها خراب بودن آن ها را احساس می کنی. اقدامی که شهرداری در این مورد صورت داده است ساماندهی دریچه های مستعمل بر روی نهرهای سرپوشیده است.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران محمد شیری معاون فنی و عمرانی منطقه یک گفت: به سبب پرتردد بودن خیابانهای منطقه یک و وجود دریچه های مختلف در سطح معابر، ترمیم و هم سطح سازی آنها در دستور کار قرار گرفت و عملیات تسریع در ترمیم و تعویض و هم سطح سازی دریچه های معیوب انجام و طی آن بیش از ۳ هزار و ۳۴۳ دریچه و دال طی شش ماهه اول سال جاری در شمال تهران بهسازی شد.  
 
شیری عنوان کرد: این طرح به خصوص در معابر اصلی منطقه شامل خیابانهای منتهی به میدان قدس و تجریش، چهار راه پارک وی، خیابان شهید کبیری، خیابان شهید باهنر، بزرگراه آیت الله صدر، خیابان عمار که تردد وسایل تقلیه سبک و سنگین در آن بیشتر است انجام و نوع چدنی جایگزین آنها شده است.  
 
شیری خاطر نشان کرد: دریچه های چدنی با وزنی در حدود ۲۲۰ کیلوگرم قادر به تحمل بار ترافیکی بوده و از نظر هزینه ها نیز با توجه به اختلاف کم بین دو جنس آهنی و چدنی، نصب دریچه های چدنی با صرفه تر است.  
 
شیری اظهار داشت: جنس دریچه های مورد استفاده در قبل فلزی بوده که به دلیل فرسودگی زود هنگام، شکستگی لوله ها زنگ زدگی شاسی، ایجاد سرو صدا به هنگام عبور وسایل نقلیه و هزینه های گزاف جهت تعمیر،‌جوش کاری و یا تعویض باصرفه نبوده و از سویی تمامی ادارات خدمات رسان چون گاز، آب و فاضلاب و برق نیز از دریچه های چدنی استفاده می کنند که با انجام این طرح در شهرداری، دریچه های خیابانها همسان می شود.  
 
امید است شهرداری بتواند در خدمات رسانی به شهروندان و به خصوص انجام اقدامات ضروری مانند نو و تازه کردن شهر موفق عمل نماید. /ف


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.