از بین رفتن تدریجی فرصت‌های شغلی در کشور!

چهارشنبه ۲۴ خرداد – ۱۲:۳۹:۱۷ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

قائید رحمت مطرح کرد:

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر نداشتن اتوانایی دولت در ایجاد ۵/۲ میلیون شغل اعلام کرد: به جرات می توان گفت ایجاد شغل در استان لرستان و حوزه انتخابیه بنده اتفاق نیفتاده و حتی برخی پروژه‌ها رها شده‌و فرصت‌های شغلی نیز به تدریج از بین رفته است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خانه ملت، عباس قائید رحمت با اشاره به اجرایی نشدن وعده دولت در ایجاد ۵/۲میلیون شغل، تصریح کرد: قصد ندارم آمار اشتغالی که دولت اعلام کرده زیر سوال ببرم، اما برای اینکه این گفته‌ها اثبات شود؛ آمار اشتغال ایجاد شده از وعده ۵/۲ میلیون شغل رئیس‌جمهور را، به تفکیک به نمایندگان در حوزه‌های آنها بدهند.
نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اعتقاد دارم که ایران به حد زیادی ظرفیت اشتغال زایی دارد و گنج‌های پنهانی دیگری نیز به غیر از  نفت و گاز و معادن در آن وجود دااشته و حتی در بخش هایی نظیر خدمات، آی تی و نرم افزار استعدادها و امکانات بسیاری دیده می شود.
وی افزود: ما نمی‌گوییم با این همه ظرفیت، نمی‌توان شغل ایجاد کرد فقط می‌گوییم متاسفانه با عملکردی که از دولت شاهد هستیم و مدیران ضعیفی که در کارهای اجرایی حضور دارند؛ قطعا دولت توان ایجاد ۵/۲ شغل وعده داده شده را ندارد.
این نماینده مجلس نهم با تاکید بر محقق بودن اشتغال زایی و بالا بردن نزخ اشتغال در کشور خاطرنشان داشت: ‌نمی‌توان نفس ایجاد شغل را رد کرد؛ اما این کار نیازمند مدیریت قوی و کارآمدی است و نباید اقداماتی را انجام داد که باعث ناامیدی در میان مردم شود.
قائید رحمت اظهار داشت: به جرات می‌توانم بگوییم ایجاد شغل در استان لرستان و حوزه انتخابیه بنده اتفاق نیفتاده و برخی پروژه‌ها به حال خود رها شده‌اند و به این ترتیب فرصت‌های شغلی که وجود دارند نیز به تدریج از بین می‌روند.
دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: به لحاظ ضعف مدیریت، دولت در تحقق ایجاد کار ضعیف و ابتر است، اما کشور پتانسیل ایجاد شغل  را به طور بسیار مطلوبی در خود دارد.

 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۱۳۱۲۳۹۱۷۲۵۰


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.