از خاتمی تشکر کردم

جام جم آنلاین: حجت الاسلام طباطبایی با بیان اینکه نقد کردن آسان است اما نقد بیجا امری حرام محسوب می‌شود به رای دادن خاتمی در انتخابات مجلس نهم اشاره و تصریح کرد: از خاتمی به خاطر رای دادنش در انتخابات تشکر کردم و او هم گفت برای حفظ نظام این کار را انجام داده است.

وی به رای دادن خاتمی در انتخابات اخیر مجلس اشاره کرد و اذعان داشت: بنده معتقدم که خاتمی به حفظ نظام و حمایت از اصل ولایت فقیه اعتقاد دارد.
 
 حجت‌الاسلام سید مهدی طباطبایی نماینده مجلس هفتم و عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با فارس، درباره مسائل مختلفی همچون لزوم رعایت اخلاق‌ سیاسی مسئولان، عیادت اخیر خاتمی و برخی اصلاح‌طلبان از وی، اظهارات اخیر هاشمی درباره دولت سازندگی، آینده جریان اصلاحات، دریافت وجوهات شرعی و گرانی‌های اخیر اظهار نظر کرد.
 
حجت الاسلام طباطبایی در ابتدای این گفت‌وگو درباره لزوم اخلاق مداری مسئولان اظهار داشت: این نکته بسیار مهم و از نیازمندی‌های مردم است؛ اخلاق یعنی روش‌های رفتاری که از انسان بروز می‌کند و هرگاه جامعه از جهت سیستم زندگی یعنی اشتغال، مسکن و ارتزاق منظم باشد مردم به طور طبیعی آرام هستند.
 
حجت الاسلام طباطبایی با بیان اینکه وضعیت نامساعد جامعه و فشارهای مختلف بر اخلاق مردم اثرگذار است، افزود: فشارهای اقتصادی و مخصوصاً بیکاری باعث ایجاد بداخلاقی در افراد جامعه می‌شود و آنها نمی‌توانند آن طور که می‌خواهند اخلاق مدار باشند.
 
وی با تاکید بر اینکه ما در کشورمان برای رهبری شخصی بهتر از آیت‌الله خامنه‌ای نداریم، عنوان کرد: حفظ موقعیت ولایت بسیار مهم است.
 
عضو جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر اینکه انقلاب اصولی دارد و باید بر طبق آن عمل کرد، درباره برنامه‌ جریان اصلاحات برای انتخابات گفت: ورود به این مسئله هنوز زود است اما در عین حال این موضوع که رئیس جمهور باید فرد توانمندی باشد که انجام امور اجرایی کشور از عهده او برآید بسیار مهم است و این مردم هستند که در نهایت باید به چنین فردی رای دهند.
 
وی  درباره مطرح شدن نام برخی اصلاح‌طلبان برای کاندیداتوری در ریاست‌جمهوری گفت: به عنوان یک روحانی از همه می‌خواهیم که به انتخابات بیایند اما کسانی که آمدنشان به انقلاب و دستاوردهای آن آسیب می‌رساند از این قاعده مستثنی هستند.
 
حجت الاسلام طباطبایی نیروهای اصیل انقلاب را که امام راحل را شناخته و پیش از انقلاب سختی کشیده و زندان رفتند و در عین حال از انقلاب چیزی طلب نکردند و در حال حاضر زجر می‌کشند و کاری نمی‌توانند انجام دهند را “حلقه مفقوده انقلاب” نامید.
 
وی در پاسخ به این سوال که اصلاح‌طلبان چگونه باید اعتماد از دست رفته مردم در جریان فتنه ۸۸ را جلب کنند؟ گفت: بنده یک روحانی فراجناحی هستم که به چهار اصل “حفظ نظام”، “اعتقاد به اصل ولایت فقیه”، “حفظ دستاوردهای انقلاب” و “حفظ حرمت افراد” پایبندم و باید نظام جمهوری اسلامی با وجود برخی اشکالاتی که دارد حفظ شود.
 
این نماینده سابق مجلس ادامه داد: هرکسی که به این چهار اصل پایبند باشد دست وی را می‌بوسم چرا که معتقدم حفظ نظام و تثبیت موقعیت ولایت فقیه بسیار حائز اهمیت است.
 
حجت الاسلام طباطبایی در ادامه با بیان اینکه نقد کردن آسان است اما نقد بیجا امری حرام محسوب می‌شود به رای دادن خاتمی در انتخابات مجلس نهم اشاره و تصریح کرد: از خاتمی به خاطر رای دادنش در انتخابات تشکر کردم و او هم گفت برای حفظ نظام این کار را انجام داده است.
 
وی با بیان اینکه یک کار سیاسی موفق باید سه بعد داشته باشد به رای دادن خاتمی در انتخابات اخیر مجلس اشاره کرد و اذعان داشت: بنده معتقدم که خاتمی به حفظ نظام و حمایت از اصل ولایت فقیه اعتقاد دارد.
 
طباطبایی در ادامه با تاکید بر اینکه نمی‌توان افراد را به صرف اینکه از ولایت حمایت می‌کنند حامی ولایت‌فقیه دانست، اظهار داشت: حتی معتقدم برخی مواقع حمایت‌ها چیزی جز تخریب در پی‌ندارد.
 
عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز درباره عملکرد خاتمی در فتنه ۸۸ و انتقاداتی که به وی در این راستا وارد است گفت: ولایت‌مداری به اظهار نظر و یا سکوت کردن نیست بلکه به جایگاه فرد بستگی دارد؛ آیا آقا گفتند نخبگان همه جا حرف بزنند؟ لذا معتقدم سکوت خاتمی در برخی مواقع خیلی خوب بود.

وی درباره اظهارات اخیر خاتمی مبنی بر لزوم مرز بندی جنبش سبز با جریان اصلاحات اظهار داشت: بنده نظر وی را ندیدم هر چند معتقدم بسیاری از این مطالب دروغ است اما اگر آقای خاتمی چنین حرفی زده باشد صحیح است چراکه در شلوغی نمی‌توان مرز بندی نکرد و حتما باید مرز داشت.
 
عضو جامعه روحانیت مبارزه با بیان اینکه مرزبندی سیاسی گاهی برای جذب و دفع افراد و در واقع نوعی تظاهر است، افزود: در تظاهر باید آنچه مخل نظام است با آن مرزبندی داشت، گاهی این مرزبندی در راستای قوه دفاعی صورت می‌گیرد.
 
وی درباره جزئیات دیدار خود با خاتمی و برخی دیگر از اصلاح‌طلبان گفت که حاشیه هایی که درباره این دیدار وجود داشت دروغ است؛ من نمی‌خواهم درباره آن دیدار صحبت کنم؛ در جلسه‌ای که امام با منتظری و ربانی شیرازی داشت و ما هم خدمت امام راحل  بودیم؛ ایشان گفتند شما به صورت هفتگی جلسه داشته باشید ولی بیرون که رفتید چیزی از آن نگویید.
 
حجت‌الاسلام طباطبایی با بیان اینکه اظهار نظر بی‌موقع، باعث نابودی می‌شود؛ تاکید کرد: در جلسه با خاتمی درباره مسائل تاریخی و مربوط به گذشته و آینده مطرح شد که البته قابل طرح نیست.
 
این نماینده سابق مجلس در پاسخ به این سوال که آیا شما در خاتمی نوعی احساس پشیمانی از اقدامات گذشته را دیدید یا خیر؟ گفت: او کلاً در نظام بوده و روش رفتاری مخالفان این فضای تحقیرآمیز را به وجود آورده است؛ آنها هیچکدام دشمن نبوده‌اند. ما نباید فقط خودمان را انقلابی و بقیه را بد بدانیم، باید با خاتمی نشست و صحبت کرد و حرف‌های او را شنید، نباید با دید دشمنی نگاه کرد، با دید خدمتگزاری باید نگاه کنیم.
 
حجت‌الاسلام طباطبایی با اشاره به اینکه ورود به بحث انتخابات باعث مسائلی می‌شود که به صلاح نیست، هرچند موسوی و کروبی را اصلاً قبول ندارم، افزود: ما با مردم قهر نیستیم و موافق و مخالف به عیادتم آمدند. سیاست نیز چیزی مخفی نمی‌ماند، ما بچه نیستیم که با یک حرف تغییر رویه بدهیم لذا تکذیب حواشی دیدار با خاتمی برای من مهم است.
 
وی درباره اظهارات اخیر هاشمی رفسنجانی مبنی بر اینکه بهترین دولت در سال‌های ۶۸ تا ۷۲بوده است، تصریح کرد: نسبت به دو دولت اخیر معتقدم که با توجه به شرایط جنگ و بی پولی آن زمان و نخریدن نفت، اداره کشور در آن مقطع بهتر بود.
 
حجت الاسلام طباطبایی یادآور شد: با توجه به هزینه های دولت، درآمدهای نفتی و هزینه های سازندگی در آن زمان وضع بهتر بود، آن سال‌ها به جانبازان بیشتر کمک می‌شد؛ در دولت سازندگی امکان درمان مجروحان در داخل نیز فراهم شد.
 
این نماینده سابقه مجلس با ابراز گلایه‌مندی از عدم رسیدگی مطلوب به وضعیت جانبازان تصریح کرد: یکی از کار‌های قوه مجریه رسیدگی به امور جانبازان است و صرف تعریف و تمجید از آنها کفایت نمی‌کند.
 
وی در عین حال افزود: من از کسانی هستم که از رئیس جمهور حمایت می‌کنم و معتقدم نباید وی را متهم کرد؛ چرا که تهمت‌هایی همچون بهایی بودن و اهانت‌هایی از این دست حرام شرعی است. از این رو بنده با تخریب دولت مخالفم؛ در تلویزیون نقدهایی را به دولت احمدی‌نژاد وارد کردم بعد از آن در بیمارستان بستری شدم ولی آقای جوانفکر به عیادت من آمد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.