از رده خارج شدن ۶ هزار خودرو فرسوده در هفته

نوشته شده در تاریخ ۲۷/آبان/ – ۰۹:۵۳ و در سرویس اخبار اقتصادی ممتاز نیوز

رئیس ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت خبر داد:

خبرگزاری : رئیس ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت گفت: از خردادماه سال‌جاری در هر هفته حدود ۶ هزار خودرو فرسوده از رده خارج شده‌است.

علیرضا فیض‌بخش در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا با بیان اینکه آلایندگی خودروهای کاربراتوری ۳۰ برابر خودروهای انژکتوری است،‌ افزود:‌ عمده خوردورهای فرسوده کاربراتوری هستند که با از رده‌ خارج شدن آنها علاوه بر کاهش مصرف بنزین و میزان آلایندگی‌های موجود در هوای شهر، می‌توان از میزان بار مالی تحمیل شده بر دولت نیز کاست.

وی تصریح کرد:‌ بر اساس مصوبه سال ۱۳۸۸ دولت و فرآیندی که برای از رده خارج کردن خودروهای فرسوده تعریف شد،‌ در سال گذشته ۷۰ هزار خودرو یعنی هفته‌ای یک هزار و ۴۰۰ خودرو از رده خارج شد.

فیض‌بخش تاکید کرد: این مصوبه ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت را به نظارت عالیه بر این موضوع مکلف کرد و برای تولیدکنندگان و واردکنندگان نیز نقش اجرایی در نظر گرفته شد، اما تا خرداد ماه امسال این فرآیند برعکس اجرا می‌شد، به طوری که ستاد عملا به عنوان مجری عمل می‌کرد.

رئیس ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت ادامه داد:‌ از ابتدای خردادماه امسال که اجرای این طرح را به طور کامل عملی کردیم،‌ عملکرد در این زمینه ۴ برابر افزایش داشته و از رده خارج کردن خودروهای فرسوده به هفته‌ای ۶ هزار دستگاه رسید.

وی اظهارکرد:‌ پس از اجرای درست مصوبه دولت، سایپا طرحی را برای از رده خارج کردن خودروهای اسقاطی به ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت ارائه کرد، در حالی که تا سال گذشته حتی با مراجعه به شرکت‌های خودروسازی بزرگ و ارائه تسهیلات مختلف و متعدد، باز هم تمایلی برای فعالیت در این بخش از سوی فعالان این عرصه دیده نمی‌شد.

فیض‌بخش ادامه داد: اکنون شرکت‌های خوردوسازی برای اجرای طرح‌ از رده خارج کردن خودروهای فرسوده پیش قدم می‌شوند و دولت نیز پس از بررسی پیشنهادات آنها و در صورت عدم تضاد با سیاست‌های عمومی،‌ تسهیلاتی به این منظور نیز ارائه می‌کند، بنابراین سامان گرفتن فرآیند از رده خارج شدن خوردوهای فرسوده از جمله اقدامات مثبت دولت‌یازدهم است.

انتهای‌پیام/

خبرگزاری آنا – اقتصادی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.