از رسالت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نباید دور بشویم

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت:خدمات‌رسانی و رسیدگی به مسائل معیشتی نباید باعث دور شدن از رسالت اصلی ترویجی این مجموعه شود و این موضوع با تغییر جریان مطالبه‌گری از بنیاد شهید و امور ایثارگران میسّر می‌شود.

از رسالت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نباید دور بشویم

به گزارش ممتاز نیوز، دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی روز شنبه ۲۷ آذر در دومین روز از همایش فصلی معاونین فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان‌ها با بیان اینکه کمال انسان‌ها شهادت و ایثارگری است، بیان کرد: این مسیری است که پیش روی انسان‌ها قرار دارد تا مسیر کمال را طی کنند، اما شیطان نیز در طول این مسیر موانع و آفات زیادی پیش روی انسان می‌گذارد.

وی افزود: حیات انقلاب اسلامی نیز با آفاتی مواجه است که عبور از این آفات و موانع در گرو توجه به فرهنگ ایثار و شهادت است. اگر آحاد مردم یک جامعه خیر عمومی را به شرایط خود ترجیح دهند و در واقع ایثارگری کنند جامعه مهدوی (عج) شکل گرفته است.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به مسئولیت سنگین بنیاد شهید و امور ایثارگران در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه خاطرنشان کرد: خدمات‌رسانی و رسیدگی به مسائل معیشتی نباید باعث دور شدن از رسالت اصلی ترویجی این مجموعه شود و این موضوع با تغییر جریان مطالبه‌گری از بنیاد شهید و امور ایثارگران میسّر می‌شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: اگر می‌خواهیم بنیاد شهید و امور ایثارگران در مسیر درست حرکت کند باید جریان مطالبه‌گری به‌ویژه در حوزه تصویب قوانین به شکل درست و با قدرت انجام شود. این کاری است که بخش مهمی از آن باید از طریق حوزه فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران پیگیری و پایه‌ریزی شود. البته باید توجه داشته باشیم کار فرهنگی در بنیاد شهید و امور ایثارگران تنها وظیفه کارکنان حوزه فرهنگی نیست، بلکه تک تک کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران باید در این زمینه نیز فعال باشند.

قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین امانت‌های امام خمینی (ره) در نزد ما طرح شاهد است که در حال حاضر با اهداف کلان خود فاصله دارد و باید به‌صورت جدی مورد بحث و بررسی و آسیب‌شناسی قرار گیرد.

وی با تأکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های مردمی و تشکل‌ها در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: خوشبختانه در حال حاضر اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است اما این روند باید با قدرت و سرعت ادامه پیدا کند.

سردار یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در ابتدای این جلسه به ارائه گزارشی از برگزاری همایش فصلی معاونین فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان‌ها پرداخت.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.