از سر و صدای مفاصل خود چه می دانید؟

۲۹خردادماه،

امروزه بسیاری از دردهایی که در دوران جوانی به سراغ ما می آید ریشه از بی احتیاطی و باور بعضی عادت های غلط مانند شکستن مفاصل است.

فرشاد غزالیان دکترای فیزیولوژی ورزشی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد و عضو کمیته توان بخشی فدراسیون پزشکی ورزشی در گفتگو با خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه ایجاد فشار مضاعف بر انگشتان و تولید صدا به عنوان یک عادت غلط در بین اشخاص مختلف جامعه تبدیل شده است گفت: با ایجاد فشار یک نوع فشار هوای منفی که بین مفاصل بوده آزاد می گردد که فقط سبب ایجاد یک حس خوب در فرد می گردد و هیچ فایده ای ندارد.

وی در ادامه تصریح کرد: این عمل اگر در مفاصل پشت از جمله ستون فقرات انجام شود می تواند آسیب های جدی در ناحیه ستون فقرات ایجاد کند.

دکتر غزالیان افزود: گاهی ممکن است در بعضی اشخاص در هنگام با لا رفتن از پله ها در مفاصل سر و صدا همراه با درد ایجاد شود که در این مورد ممکن است به سبب آرتروز مفاصل یا ساییدگی مفصل استخوان کشکک باشد که نیاز به تقویت دارد.

وی در پایان برای رهایی از این دردها خاطرنشان کرد: در این موارد باید با ورزش هایی که زیر نظر متخصص ورزش تجویز می گردد به تقویت عضلات پرداخت.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.