از شکایت “پور محمدی از رحیمی” تا ماندگار شدن “سعید مرتضوی” در تأمین اجتماعی

۱فروردین ۱۳،

گزارش /مروری بر مهمترین خبرها قضایی شهریورماه ۹۱

حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران در این ماه با خبرهای از عدم فرار شیرین عبادی از مالیات،تبرئه ۲ نفر از متهمان پرونده فساد بزرگ مالی، شکایت پورمحمدی از رحیمی، ماندگار شدن مرتضوی در تأمین اجتماعی و اعدام یکی دیگر از متهمان پرونده خمینی شهر همراه بود.

به گزارش خبرنگار حقوقی، قضاییممتازنیوز، در شهریورماه ۹۱ سوژه‌های متفاوت و در عین حال مهم و جالبی در باب موضوعات تازه و روز قضایی، توسط گروه قضاییممتازنیوز، با مسئولین و حقوقدانان مربوطه بحث و بررسی قرار گرفت، آنچه می‌خوانید مطالب متفاوت و مهمی است که در این ماه حاصل تلاش این عزیزان بوده است.

شیرین عبادی نمی‌تواند با فرافکنی از پرداخت مالیات فرار کند

یک قاضی بین المللی با اشاره به تلاش شیرین عبادی برای عدم پرداخت مالیات اظهار داشت: شیرین عبادی سال‌هاست برای عدم پرداخت مالیات از کشور فراری شده و ایران نباید در این زمینه از حقوق خود صرف نظر کند. لذا مراجع قانونی باید اموال عبادی را بررسی و مالیات را از وی مطالبه کنند.

قضاییه تعیین مجازات‌های جایگزین حبس را با جدیت پیگیری کند

قوه یک حقوقدان گفت: کاهش جمعیت کیفری باید یکی از مهمترین برنامه های پیش روی قوه قضاییه باشد و از این پس شاهد کاهش آمار محکومین به زندان باشیم.

باید به فکر مشکلات و دغدغه‌های مردم بود / مسئولان در صرفه جویی پیش قدم باشند

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به حضور و نقش مردم در صحنه‌های مختلف دفاع از نظام و انقلاب، بر پیش قدم بودن مسئولان در صرفه جویی و اتخاذ تدابیر مناسب برای حل مشکلات و دغدغه‌های مردم تأکید کرد.

 اجلاس “نم” فرصت مغتنمی برای بررسی چالش‌های حقوقی ایجاد کرد

یک حقوقدان گفت: تنظیم معاهدات و قراردادهای حقوقی میان سران کشورهای مختلف و ایران بسیاری از چالش‌های پیش روی کشورمان را در زمینه مسایل قضایی برطرف می‌کند.

ضرورت نقش مطبوعات و رسانه‌ها بر پیشگیری از وقوع جرم

یک حقوقدان با اشاره به  اهمیت نقش رسانه در پیشگیری از وقوع جرایم اظهار داشت: پیشگیری از وقوع جرم نیازمند هدف، برنامه ریزی و همکاری همه جانبه است که رسانه‌ها می‌توانند در تحقق این امر مهم نقش به سزایی داشته باشند.

لزوم رسانه‌ای کردن اسامی متهمان اختلاس پس از صدور حکم نهایی 

یک حقوقدان با اشاره به لزوم رسانه‌ای کردن نام متهمان در دادگاه فساد بزرگ مالی اظهار داشت: نام متهمان پرونده فساد مالی پس از صدور حکم نهایی باید در رسانه‌ها منتشر شود که از این پس سایر اشخاص سودجو درصدد  استفاده مالی نباشند.

نشر اکاذیب از طریق زندانیان امنیتی قابلیت پیگیری دارد

یک وکیل دادگستری گفت: مطالبی که زندانیان از طرق مختلف منتشر می‌کنند در صورتی که سبب ضربه به نظام جمهوری اسلامی شود و همچنین به عنوان نشر اکاذیب به شمار رود، جرم محسوب می‌شود و قابلیت پیگیری دارد.

۲ نفر از متهمان پرونده فساد بزرگ مالی تبرئه شدند

قاضی سراج گفت: دو نفر از متهمان پرونده فساد بزرگ مالی به نام‌های «ر-د» و «ح-س» تبرئه شدند.

پورمحمدی از رحیمی شکایت کرد

رئیس سازمان بازرسی کل کشور به دلیل نشر اکاذیب و افترا از روزنامه ایران و محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور شکایت کرد.

اعدام یکی دیگر از متهمان پرونده خمینی‌شهر

 دادستان عمومی و انقلاب اصفهان دربارهٔ دادگاه پرونده اتفاق خمینی‌شهر اظهار داشت: حکم اعدام یک نفر دیگر از متهمان پرونده خمینی شهر صادر شده است‌ البته این حکم قطعی نیست و بعد از رای دیوان عالی کشور نهایی می‌شود.

پایان ماراتن ۷ ماهه با ماندگار شدن “مرتضوی” در تامین اجتماعی

با گذشت بیش از ۷ ماه از کش و قوس‌های ریاست سعید مرتضوی بر سازمان تامین اجتماعی، روز قبل حکم صادر شده از سوی دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال مدیرعاملی وی بر این سازمان اجرایی شد اما در نهایت تغییر اساسنامه سازمان تامین اجتماعی از سوی دولت، مرتضوی را در این سازمان ماندگار کرد.

حکم متهمان پرونده اختلاس بیمه مهرماه صادر می‌شود

قاضی پرونده اختلاس بیمه ایران گفت: بخشی از احکام متهمان این پرونده صادر شده و در مورد سایر متهمان نیز طی مهرماه تصمیم گیری می‌شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.