از طریق هنر تجسمی می توان با دنیا ارتباط بر قرار کرد/ فیلمی دربارهٔ مرکب خوش نویسی

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

پیوند سینما و تجسمی/۳

زین العابدین نصیری کارگردان فیلم مستند ˝مرکب˝ معتقد است که؛ جشنواره تجسمی فجر در معرفی خود به مردم کوتاهی کرده است.

زین العابدین نصیری در گفت و گو با خبرنگار سینمایی هنرآنلاین در خصوص فیلم “مرکب” که در بخش مستند ششمین جشنواره تجسمی حاضر است گفت: موضوع این فیلم مربوط است به اقلام و موادی که در هنر خوش نویسی به کار می رود. مرکبی که توسط یکی از هنرمندان زنجانی ساخته شده است ویک فرمول ساخت و منحصر به فردی دارد. ما تلاش کردیم که بتوانیم این فرمول را برای ارائه به مخاطبان خود به دست بیاوریم که این امکان برای ما میسر نشد. با قرار گرفتن چند پلان در کنار یکدیگر می توان اطلاعاتی به دست آورد اما مطلوب ما نبود.

نصیری دربارهٔ ایده، مراحل تحقیق و پژوهش این فیلم گفت: سال ها پیش من طرح ساخت این فیلم را به یکی از هنرجویان خود داده بودم تا این فیلم را بسازد اما به سبب عدم همکاری شخص مورد نظر این اتفاق نیفتاد و “مرکب” ساخته نشد. همین اتفاق سبب شد که خود من این فیلم را بسازم. تحقیقات علمی و میدانی به آن شکل صورت نگرفت و این فیلم مستندی است که مربوط به تهیه یک مرکب مخصوص است که در هنر خوش نویسی به کار می رود.

کارگردان فیلم مستند “مرکب “درخصوص نگاهش به جشنواره تجسمی فجر گفت: من به تازگی متوجه شدم که جشنواره تجسمی فجر چنین بخشی هم دارد به طور کلی معتقدم که جشنواره تجسمی در معرفی خودش کوتاهی هایی داشته است و آن طور که شاید و باید به آن پرداخته نشده است. ما می توانیم از طریق هنرهای تجسمی با یک زبان واحد با دنیا ارتباط تنگاتنگی برقرار کنیم.

انتهای پیام/۵۵
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.